Aku Isteri Curang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Aku isteri curang. Siapa antara korang semua yang bergelar isteri berani mengakui dirinya curang? Satu dalam seribu mungkin akan kita jumpa. Mungkin kita tak akan jumpa. Semuanya bergantung pada keadaan dan suasana. Bila terhantuk baru terngadah. Dan bila dah kantoi baru nak mengaku yang dirinya curang. Manusia-manusia. Tak habis-habis dengan perangai peliknya.

aku isteri curangKredit : Isteri Curang Versi Nasihat

Dalam kehidupan berumah tangga, memiliki seorang isteri yang solehah memang menjadi dambaan seorang suami. Isteri yang baik, sopan santun dan pandai menjaga hati suami memang sukar untuk kita miliki. Ke senang? Entah la aku pun tak pasti. Hati manusia ni lain-lain. Rambut aje yang sama hitam. Perangai? Ya Allah. Tuhan aje yang tahu. Apa seronok sebenarnya curang dengan suami ekk? Nikmat yang macam mana ekk korang dapat?

Haha. Aku pun pernah curang gak. Tipulah kalau aku kata aku tak pernah curang. Dulu masa couple, beribu kali gak aku curang. Tak terkata nikmat kecurangan masa tu. Berkasih dengan orang lain, bercinta dengan orang lain, teman sms dengan orang lain, teman bersembang dengan orang lain dan banyak lagi la. Rindu? Semuanya akan aku bajai dengan perasaan rindu. Tapi tu semua cerita dulu la. Cerita zaman cinta-cinta monyet. Sejak aku kenal insan yang bergelar isteri sah aku ni, aku dah tak curang lagi dah.

Aku cuba untuk jadi setia. Aku cuba lupakan semua nikmat-nikmat kecurangan yang aku perolehi suatu masa dahulu. Aku cuba untuk menjadi yang terbaik di antara yang terbaik. Aku cuba untuk menjadi suami yang mithali walaupun hakikatnya aku ni jenis ego tak bertempat. Itu semua merupakan langkah baru selepas aku jejakkan kaki ke alam rumah tangga. Alam yang membawa kepada seribu satu perkara pelik dan misteri. Yang korang sendiri akan rasai.

Manusia ni bila-bila masa je boleh berubah. Dari setia kepada tak setia. Dari jahat kepada baik dan sebaliknya. Apa yang penting, niat dan semangat untuk berubah. Kadang-kadang, konflik dalam rumah tangga boleh tercetusnya berlaku masalah curang. Suami isteri tidak sefahaman dan tidak serasi. Suami isteri berselisihan pendapatan dan kehendak. Suami isteri tak cuba untuk beralah. Bertolak ansur dan sebagainya lagi perkara negatif yang tercetus dalam keluarga.

HotMahukan Kerja Sambilan Dirumah? Ini dia sumbernya. Klik SAHAJA.

Oleh itu masing-masing cuba untuk mencari ketenangan dengan cara yang salah. Masing-masing cuba untuk melakukan perkara yang bercanggah dengan ajaran agama demi memenuhi kehendak hati yang entah bila ada kesudahannya. Oleh itu, kepada mereka yang cuba untuk curang, fikir la semasak-masaknya. Fikir sedalam-dalamnya. Andai kata korang sesama pasangan tak boleh untuk meneruskannya, eloklah bincangkan cara penyelesaian yang baik. Minta pandangan pihak ketiga yang boleh korang percayai untuk menyelesaikan masalah korang tu.

Bab masalah ni, semua manusia akan alaminya. Akan hadapinya. Masalah kita semua kadang-kadang tak sama. Tapi cara penyelesaian untuk setiap masalah tu mungkin sama. Cuba fikirkan sebelum bertindak. Ye?

Artikel ni aku karang buat mereka yang jujur mengakui dirinya, aku isteri curang.

keyword aku isteri curangSiapa agaknya yang jujur ni ekk?

p/s : Selamat membaca dan semoga terhibur. Dah la curangnya. Boleh?

49 thoughts on “Aku Isteri Curang”

  1. Tak baik kita berlaku curang dengan pasangan. Itu menipu dan tak jujur namanya. . Lebih baik kita berterus terang daripada menipu. . Betul tak? Apa pendapat bro?

  2. saya setia pada dia “suami”
    time dia kerja saya mula curang dengan b “blog”
    kalau dia “suami” balik ruamh saya tinggalkan b (blog) lalu saya menaruh harapan kt suami pulak ahaks..

    1. Hahaha..kesian suami kalau mcm tu..emm tak apalah sekurang-kurangnya tak bosan sangat Suri kat rumah seopanjang masa kan..ada juga waktu berfaedah Suri lakukan..ni tak..buat tahi mata aje..hahaha

  3. Benda2 curang (dan perkara2 tak elok yg lain) mmg rasa seronok sbb tentera2 setan sedang menanam dan mengulit rasa syok dalam hati kita…tu yg bahayanya tu…wanau’zubillah

    menarik artikel ni boh! pandai deme…

  4. SA dah hampir 9 tahun single, to tell the truth SA diceraikan hanya sebab SA x nak berhenti kerja dan paling sadis SA diceraikan melalui SMS, semua ada jugak kaitan dengan hasutan org2 terdekat dengan ex hubby, SA x nak rujuk kembali sebab cara SA diceraikan tu memang x masuk akal bagi SA, satu penghinaan sebab melalui SMS…tp semua tu dah berlalu, kami dah boleh jadi kawan dan ex hubby dah ada keluarga baru walau baru2 ni dia minta kami rujuk semula dan dia sanggup ceraikan wife dia yg sekarang..nope..im not that type

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *