Banner

Apa Cerita Ni Pengasuh Oiii!!!

by hafizul on July 2, 2012

in Keluarga

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Bayi 3 bulan didera pengasuh. Tajuk berita yang menyayat hati. Ntah dimana letaknya perasaan dan naluri kewanitaan yang sememangnya terkenal dengan sifat keibuan. Sifat penyayang, lemah lembut, dan sebagainya.

Bila terbaca berita ni dekat harian metro (2 Julai 2012) terus hati aku sebak. Aku sebagai lelaki kacak yang gagah perkasa hati naluri ni pun rasa sedih juga bila mengenangkan nasib si anak kecil ini. Apala dosa anak kecil ni ye. Sampai hati korang buat macam tu. Kalau lah yang jadi tu anak korang, agak-agaknya korang bakar tak rumah pengasuh tu?

Sumber : Harian Metro Online

Kesian kan tengok baby ni. Kita orang tua ni pun bila patah kaki, amat terasa akan deritanya.

Sumber : Harian Metro Online

Nak tahu lebih lanjut lagi, baca la disini.

p/s : Sayangilah anak-anak sebab mereka hadir dalam hidup ini bukan untuk di perlakukan sebegini.

 

Share it now!

{ 30 comments… read them below or add one }

onlajer July 2, 2012 at 10:54 am

pergh gua rasa sedih tengok budak 3bulan kena dera sampai kaki dan tangan patah(hairan metro) mana le letak nya hati orang ni,apa mungkin hati ini diletak dikaki
onlajer recently posted..One Year OnlajerMy Profile

Reply

hafizul July 2, 2012 at 11:45 am

Emmm tu la kan..dah la anak kecil ni baru nak kenal erti hidup..kena buat mcm ni pulak..kesian-kesian

Reply

hafizmd July 2, 2012 at 4:03 pm

Bukan lagi dikaki…takde hati perut!
hafizmd recently posted..Euro dah habis, mengantuk lagi ke?My Profile

Reply

hafizul July 2, 2012 at 4:50 pm

Haha…biar la undang-undang yang tentukan..kalau terlepas didunia,akhirat ada lagi..haiya..

Reply

Shahrul July 2, 2012 at 11:47 am

takut betul nak tinggalkan anak kat pengasuh…baik bini berenti keje kalau mcm ni :)
Shahrul recently posted..Kemenangan Bersejarah buat Sepanyol di Final Euro 2012My Profile

Reply

daddydee July 2, 2012 at 12:28 pm

Sungguh kejam…tergamak diorang buat bayi sebegini rupa…

patut kena hukuman setimpal pada si pelaku…
daddydee recently posted..MasterChef Celebriti : Celebriti Ke-10 TerkeluarMy Profile

Reply

hafizul July 2, 2012 at 2:26 pm

entah la..letak kt mana la hati perasaan si pengasuh tu kan..haiya…

Reply

budak felda July 2, 2012 at 2:27 pm

perghh sedihnya…kalau kena kat aku sudah tentu pengasuh tu jugak patah tangan dan kaki..biar dia rasa bagaimana budak tu rasa
budak felda recently posted..Final Euro 2012 : Sepanyol Sememangnya LayakMy Profile

Reply

hafizul July 2, 2012 at 2:29 pm

Emm tu la kan..mintak jauh la menda ni dari keluarga aku..huhu

Reply

beckhr00y July 2, 2012 at 2:56 pm

kejam sungguh, bayi lgi tu
beckhr00y recently posted..Keputusan Spain VS Italy Euro 2012 FinalMy Profile

Reply

hafizul July 2, 2012 at 3:34 pm

Ye..kejam sgt2..maybe sidia ni hati dah jadi batu kot…

Reply

tips July 2, 2012 at 3:29 pm

dayusnya penjenayah itu!!
tips recently posted..Tutorial Melipat Seluar KecilMy Profile

Reply

hafizul July 2, 2012 at 3:34 pm

Emm apa boleh buat..lebih dr dayus dah tu….

Reply

Nazri July 2, 2012 at 4:13 pm

sirap darah aku bila baca berita macam ni.. kalau nampak depan, tak tahula apa akan jadi pada pendera ni..tak ada lansung perasaan kasih kat baby yang sepatutnya dijaga dengan sepenuhnya.. harimau yang garang pun tak pernah cederakan anaknya
Nazri recently posted..Pemenang Top Commentators June 2012My Profile

Reply

hafizul July 2, 2012 at 4:51 pm

Ya..betul tu bro…harap insan yang berperasaan mcm ni sedikit bilangan dia di dunia ni..haha

Reply

Din July 2, 2012 at 8:42 pm

ya allah.. kesiannya..
mmg takde hati perut lah…
apa lah dosa budak tu..

tp kes mcmni selalu berpunca dari dendam mak bapak budak tu kot..
Din recently posted..(Euro 2012) Spain Juara, Italy Kalah… HahahaMy Profile

Reply

hafizul July 4, 2012 at 12:10 am

Emm tu la salah satu sebab juga..jgn la dijadikan anak yg tak bersalah tu mangsa..haiya…

Reply

titan July 2, 2012 at 9:46 pm

tampar aje laju-laju pengasuh tu.
titan recently posted..Amri Yahyah vs Mario BalotelliMy Profile

Reply

waalid5035 July 2, 2012 at 10:19 pm

Astaghfirullah..astaghfirullah….ya Allah..kesiannya budak tu..apa nak jadilah dengan manusia sekarang….T_T

Reply

waalid5035 July 2, 2012 at 10:21 pm

kejamnya manusia…

Reply

cik tom July 3, 2012 at 7:25 pm

kesiannya…kecik2 dah kena dera..zalim betul pengasuh…
cik tom recently posted..Perfume Online Malaysia Terbaik di Perfume PantryMy Profile

Reply

Jebeng Otai™ July 3, 2012 at 9:59 pm

kita patah kan lak kaki org yg dera tu..geram lak, mmg x ptt la wat kat bb mcm tu..
Jebeng Otai™ recently posted..Eyriqazz vs Denaihati : Duplicate ContentMy Profile

Reply

hafizul July 4, 2012 at 12:05 am

yaaaa sokong sgt2..tak de perasaan la tu..hehe

Reply

Cikgu Hairul July 3, 2012 at 10:22 pm

Agaknya senang kot diorang nak dapat anak. Tu yg tak bersyukur.
Cikgu Hairul recently posted..Tak setuju takpe, mohon difahamiMy Profile

Reply

hafizul July 4, 2012 at 12:03 am

Emm entah la cikgu..kesian tengok budak ni. Tapi kita sebagai pembaca surat khabar jer, tak tau apa yg jdi sebenarnya..

Reply

cik tom July 7, 2012 at 8:02 am

xpatut betul pengasuh tue dera bdk kecil..kejam!
cik tom recently posted..Pre-order Running Man Tshirt Only at Pretty HeiseiMy Profile

Reply

cik tom July 7, 2012 at 8:02 am

testing2…

Reply

hafizul July 8, 2012 at 12:35 am

Haha..apa yang ditesting tu…mintak maaf cik tom..memang komen cik tom dik dalam spam..sy tak pernah bukak bahagian spsm tu..lepas ni comfirm ruangan spam kena check jugak..hehe

Reply

yusri July 7, 2012 at 3:15 pm

Apa yang terjadi akan membuatkan kita lebih berwaspada…
yusri recently posted..Reasons To Become An EngineerMy Profile

Reply

hafizul July 7, 2012 at 11:59 pm

Ya betul tu boh…tu la antara sebab aku mikir dua,tiga kali bila mencari pengasuh untuk ank aku..amat susah untuk mencari yang betul-betul nak jago anak kita…

Reply

Leave a Comment

CommentLuv badge

Previous post:

Next post: