Sumber : Harian Metro Online

Apa Cerita Ni Pengasuh Oiii!!!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Bayi 3 bulan didera pengasuh. Tajuk berita yang menyayat hati. Ntah dimana letaknya perasaan dan naluri kewanitaan yang sememangnya terkenal dengan sifat keibuan. Sifat penyayang, lemah lembut, dan sebagainya.

Bila terbaca berita ni dekat harian metro (2 Julai 2012) terus hati aku sebak. Aku sebagai lelaki kacak yang gagah perkasa hati naluri ni pun rasa sedih juga bila mengenangkan nasib si anak kecil ini. Apala dosa anak kecil ni ye. Sampai hati korang buat macam tu. Kalau lah yang jadi tu anak korang, agak-agaknya korang bakar tak rumah pengasuh tu?

Sumber : Harian Metro Online

Kesian kan tengok baby ni. Kita orang tua ni pun bila patah kaki, amat terasa akan deritanya.

Sumber : Harian Metro Online

Nak tahu lebih lanjut lagi, baca la disini.

p/s : Sayangilah anak-anak sebab mereka hadir dalam hidup ini bukan untuk di perlakukan sebegini.

 

30 thoughts on “Apa Cerita Ni Pengasuh Oiii!!!

  1. Nazri

    sirap darah aku bila baca berita macam ni.. kalau nampak depan, tak tahula apa akan jadi pada pendera ni..tak ada lansung perasaan kasih kat baby yang sepatutnya dijaga dengan sepenuhnya.. harimau yang garang pun tak pernah cederakan anaknya
    Nazri recently posted..Pemenang Top Commentators June 2012My Profile

    Reply
    1. hafizul Post author

      Haha..apa yang ditesting tu…mintak maaf cik tom..memang komen cik tom dik dalam spam..sy tak pernah bukak bahagian spsm tu..lepas ni comfirm ruangan spam kena check jugak..hehe

      Reply
    1. hafizul Post author

      Ya betul tu boh…tu la antara sebab aku mikir dua,tiga kali bila mencari pengasuh untuk ank aku..amat susah untuk mencari yang betul-betul nak jago anak kita…

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge