Berita Gembira Dari Kuala Lumpur

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Masihkah korang ingat pada Konvensyen Usahawan Muslim yang aku pernah ceritakan pada artikel yang bertajuk Terbaik Hanya Di KUM2013? Kalau korang masih ingat, aku sangat-sangatlah menghargainya. Tak sia-sia aku kerah tulang empat kerat, paksa jari jemari menaip untuk tatapan manja korang semua. Aku gembira dan sangat-sangatlah menghargainya. Sebenarnya dah lama aku tahu berita gembira ni. Tapi sekarang sudah terang lagi bersuluh.

berita gembira

Dan apa yang aku rasa sekarang ni. Sejujurnya. Gembira ada, sedih pun ada. Gembira kerana berpeluang menghadirkan diri ke majlis yang bersejarah dan ulung kalinya dalam hidup aku yang bernama Hafizul. Haha. Gembira sangat sebab inikalilah aku bakal berjumpa dengan blogger idola aku. Mungkin aku akan jumpa blogger idola aku. Mungkin juga tak. Tapi, jauh di sudut hati, aku teringin sangat nak jumpa blogger idola aku tu.

Tapi aku rasa, aku tak dapat bersua muka dengan blogger idola yang popular lagi selamber tu. Maklumlah aku ni jenis pemalu. Kemaluan aku besar dan mengatasi segala-galanya. Nak tak nak, aku berserah saja nanti. Kalau keadaan tak sesak, keadaan tenang dan tak ada gangguan, insyaAllah aku akan jumpa blogger idola tu. Itupun kalau diberi keizinan untuk aku menghadiri majlis tersebut. Kalau tak, terpaksalah aku peramkan dulu niat murni aku ni.

Walaupun tarikh KUM2013 tu lambat lagi, persiapan haruslah dibuat dari sekarang. Emosi, mental dan fizikal haruslah diberi keutamaan. Seperti biasa, untuk pertama kali melangkah masuk ke negeri orang, aku akan jadi seperti sang kancil masuk kampung. Aku harap korang tak kesah andaikata kelakuan aku nanti agak menjengkelkan. Haha. Inilah antara sebab musabab yang aku susah nak menghadiri apa-apa majlis anjuran rakan blogger sekalian.

gembira

Bak kata Encik Titan, kita selaku blogger baru, hadirkan diri dalam setiap event ada baiknya juga. Dari situ dapat kenal blogger otai, dapat menambahkan ilmu pengetahuan bab perniagaan dan sebagainya lagi. Ya. Aku tahu semua tu. Tapi seandainya keadaaan dan suasana tak mengizinkan, tak kemana juga kan. Apa-apa pun aku berserah saja nanti.

Emm sedihnya pula, terpaksalah aku meninggalkan anak kesayangan ni untuk tempoh sehari semalam. Sampai sekarang, aku belum berjauhan dengan si anak ni. Entah macam mana rasanya berjauhan buat kali pertama. Dan seperti biasa, aku mulai risau macam mana nak sampai ke tempat tu. Memang kena naik bas. Tapi kat mana akan aku parking bas tu nanti. Haha. Puduraya ke? Shah Alam ke? KL Sentral ke? Emm… Entah betul entah tidak tempat yang aku sebutkan ni.

Maklumlah orang kampung. Gembira datang Kuala Lumpur setahun sekali pun susah. Rasa segan pula luahkan di sini. Tak. Aku bukan nak minta simpati korang semua. Aku cuma luahkan apa yang bakal aku alami nanti. Dan kalau aku tak pergi ke majlis tu pun atas alasan kukuh ni, mungkin korang dah boleh terima kan. Haha.

“Tak ada waris ke kat KL tu?” Tetiba ada suara yang menyampuk.

“Ada. Abang ada duk Shah Alam” Jawab aku selamber.

“Dah tu susahkan dia je la sekali sekala”

“Emm” Aku diam seribu bahasa. Tak ada balasan untuk pernyataan di atas.

Nak seribu daya tak nak seribu dalih. Kadang-kadang bila dalam situasi begini, kata-kata kiasan tu mencengkam jiwa gak. Rasa nak gumpal lumat-lumat kata-kata kiasan tu. Masukkan dalam Recycle Bin. Siap masuk dalam tu, klik pula delete Recycle Bin Permanently. Hahaha.

Untuk makluman korang semua. Korang msaih berpeluang lagi untuk mendapatkan tiket percuma KUM2013 ni. Macam mana nak dapat tiket percuma tu? Sila klik DISINI.

p/s : Selamat membaca dan semoga terhibur.

70 thoughts on “Berita Gembira Dari Kuala Lumpur

  1. Sop

    join sahaja sgn pikir byk
    segan, malu semua org ada tp kena lah atasi
    Sop bila join event baru yg x kenal mmg rasa kekok tp bagusnya bila semua blogger, mudah hendak masuk kepala… hehehe
    susah2 sikit tu biasa.. kena rancang je 🙂
    Sop recently posted..Fenomena Baju Melayu Aaron AzizMy Profile

    Reply
    1. hafizul Post author

      Emm perasaan malu nak berhadapan dengan mereka semua ni rasa membuak-buak ni Sop..fikir anak lagi..isteri lagi..emm tengok lah mcm mana keadaannya nanti..apa-apa pun terima kasih Sop..

      Reply
  2. Kaio

    wah! tahniah! mesti best dapat jumpa idola blogger kan? dapatkan tip utk jadi macam idola tu! 🙂

    p/s: jemput lah singgah blog ye.

    Reply
  3. Kaio

    wah! tahniah! mesti best dapat jumpa idola blogger kan? dapatkan tip utk jadi macam idola tu! 🙂

    p/s: jemput lah singgah blog ye.

    Reply
    1. hafizul Post author

      Emm betul tu bro..semua orang beloh pergi dengan syarat cukup bilangan yang ke 100 dapat tiket free dan beli tiket dapat gak hadirkan diri..hehehe

      Reply
  4. Pingback: Dua Hari Sahaja Lagi - Pondok Kecil

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge