Broadband Celcom Kena Pukul

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Pertama sekali aku nak mohon maaf pada rakan pembaca sekalian kerana :-

1. Komen korang semua tak sempat aku balas.

2. Tak sempat nak membalas kunjungan korang semua.

3. Kalau entri ni membuatkan korang meluat.

4. Kalau aku ada buat salah.

5. Saje jer mintak maaf sebab aku rasa ada buat salah pada korang semua.

Haha. Kelakar la pulak entri macam ni. Tak apa la dah masa ni mood menulis gayanya macam ni. Kita menulis kena ikut mood kan? Setuju? Ya aku tahu korang semua baik-baik belaka. Selalu setuju dengan apa yang akan, bakal dan pernah aku lakukan di halaman pondok kecil ni. Beberapa hari meninggalkan ruangan pondok kecil bukan bermakna aku tiada ideal untuk menulis.

Ideal tu ada cuma masalahnya broadband Celcom aku rosak teruk. Huhhh sedihhhhh bila mengingatkan perkara yang menyebabkan broadband aku tu rosak. Mujurlah azam aku kuat untuk meneruskan perjuangan aku sebagai seorang blogger. Dan permulaan tahun 2013 sudah menampakkan tanda-tanda negatif pada kemajuan blog pondok kecil.

broadband celcom rosak

Tidak mengapa. Cabaran dan dugaan buat insan yang disayangi tuhan, memang macam ni la. Semoga tuhan memberi aku kesabaran yang tinggi dalam menghadapi setiap cabaran hidup. Tidak kira besar ke, kecil ke, semoga dipermudahkan segalanya. Aminnn. Aku tahu aku tak patut biarkan pondok kecil bersawang begitu lama. Memang tak patut. Tak pasal-pasal kena keluarkan duit poket semata-mata nak beli broadband baru.

Lama juga aku duk fikir. Nak beli sekarang ataupun nak beli akhir bulan ni. Fikir punya fikir, terpaksala korbankan duit aku. Semata-mata nak beli broadband yang baru. Bukan apa, aku cuma risaukan masa depan pondok kecil ni. Kan lama tak kemaskini, kekasih hati Alexa merajuk dan korang semua lari, habislah aku. Tambahan pula contest SEO sedang hangat berlansung sekarang ni. Nak juga rasa macam mana jadi juara contest SEO. Hehe.

Emm ada satu lagi kekeliruan yang bermain difikiran aku. Berkenaan dengan Majlis anjuran Denaihati. Hati rasa nak sertai majlis tu. Tapi aku ni jenis pemalu. Malu bukan sebab aku kalah dalam contest tu. Tapi malu nak berhadapan dengan blogger semua? Kalau pakai topeng boleh ke? Haha. Ishhh serba tak kena nih.

Ok untuk perenggan ni, aku nak minta pandangan korang semua la. Bukan nak mengada-ngada cuma untuk membuat sedikit kajian. Aku harap aku akan dapat tindak balas dari korang semua. Tak kiralah negatif ke, positif ke, semuanya aku terima. Hehe. Berdasarkan pada artikel yang bertajuk Tingkap Terbuka, Cobaan Pencuri Masuk Ke Rumah, ada la satu dua komen dari rakan pembaca sekalian. Cadangnya aku menulis cerpen. Selepas membaca artikel berkenaan, aku harap korang jujur la dengan aku yer. Agak-agaknya, boleh ke tidak pondok kecil tulis cerpen ni?

p/s : #SBB2013 bukan selalu dapat peluang macam ni. Adoiii.

37 thoughts on “Broadband Celcom Kena Pukul”

    1. Ambe setuju sangatlah tuh. Kalau ada minat, dan berbakat…boleh acu cuba buat…nak lagi bagus, cuba hantar kat mana2 penerbit majalah, mana tau dipublish nanti

  1. Hai bro.. moga azam untuk terus menulis blog tahun 2013 terus kuat, jangan patah semangat. saya pasti apapun bro mampu buat, just percaya pada diri sendiri. Penulisan bro juga teratur dan mudah di fahami.

  2. Buatlah apa saja yang difikirkan terbaik untuk PK (Hafizul). Nak buat cerpen ke, tulis puisi ke, pantun ke, tiada masalah. Janji kita berpuas hati sambil tidak lupa kunjungi blog rakan2.

  3. Bole je nak buat cerpen. Tak cuba tak tahu ada bakat ke tak. Sedara Hafizul buat la cerpen sehabis baik. pasti ada orang yang suka

  4. 1. Hidup mmg penuh pancaroba =)
    2. Kesian bb tu..menjadi mangsa…hahahaa…takpelah, dah nak jadi rezki penjual bb baru…tak gitu bro PK?think positif =)
    3. #SBB2013, mmg elok dihadiri andai ada berpeluang =)
    4. tulis cerpen. Silakan bro…tulis kat blog ni…bolelah tambah niche blog nanti…tak gitu?

  5. den rasa bro ada bakat buat cerpen.. rasanya bakat tu boleh diasah lagi sampailah ia jadi tajam setajam2nya..hehe. selang selikan. jangan terlalu banyak buat cerpen, nanti idea tu senang hilang dan tak datang2..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *