Buat Akaun Syarikat Sendiri, Ofkos STRESS GILER

Assalamualikum dan Salam Sejahtera.

Kalau dah tak ada asas buat akaun syarikat, jangan sesekali berangan untuk membuat akaun sendiri. Baik akaun syarikat, akaun keluarga, akaun diri sendiri ataupun apa-apa sahaja akaun yang menggunakan perisian Microsoft Office 2007. Juga tidak terkecuali Perisian Microsoft Access 2007.

Download Panduan Exam Akauntan W41

Stressnya saya….

Huhhh… Menyakitkan hati… Membazirkan masa, tenaga dan fokus…

Buat akaun syarikat sendiri, ofkos STRESS GILER…

Ofkos beli yang dah siap lagi berbaloi-baloi. Jangan susahkan perkara yang senang. Betul tak? Buat akaun syarikat sendiri memang mencabar tahap keimanan dan kesabarannya. Kecuali mereka yang berhati kering dan mereka yang tak terkalah untuk terus mencuba sampai berjaya.

Kadang-kadang timbul rasa penyesalan. Muda-muda dulu tak nak belajar cara buat akaun dengan baik. Asyik sangat bercinta. Sampai lupa nak belajar dengan bersungguh-sungguh. Sampai lupa nak gengam Four Flat a.k.a 4.00 CGPA dalam tangan.

La ni, menyesal pun tak ada gunanya. Bak kata pepatah, nasi dah jadi bubur. Bakar ikan kering, blenderkan. Lepas tu tabur atas nasi yang dah jadi bubur tu. Makan sepinggan rasa nak tambah jadi dua pinggan. Jadi, celah mana yang tak sedapnya makan nasi yang dah jadi bubur ni?

Beberapa hari yang lepas, kononnya aku nak “upgrade” sikitlah akaun syarikat aku ni. Nak nampak lebih kurang macam perisian akaun Aplus dan Akaun MYOB.

Korang bayangkan…

Seharian aku duk habiskan masa untuk mewujudkan akaun sebagaimana yang aku inginkan. Utube aku dah hadap. Pak Cik Google pun aku dah tanya. Last-last kecewa aje lah jawabnya.

Tapi kannn…

Aku berjaya juga membuatnya walaupun sedikit. Haha.

Sepertimana gambar kat bawah ni.

Buat-Akaun-Syarikat

Ini jer yang mampu aku buatkan…

Tapi ini hanyalah paparan kosong sahaja. Yang mana setiap “button” tersebut masih gagal berfungsi dengan baik.

Nak beli perisian Aplus dan MYOB memang mahal. Tak mampu lagi rasanya. Dan pilihan yang terbaik yang aku ada ialah dengan membeli Sistem Akaun Debit Kredit Senang (DKS).

buat akaun syarikat

Harga perisian MYOB Premier versi 15

Sebagai salah satu syarikat yang masih baru, yang masih terumbang ambing lagi kedudukan kewangannya, aku rasa harga Perisian MYOB tersangatlah mahal. InsyaAllah. Mungkin suatu masa nanti aku mampu juga membelinya.

Berbanding dengan Sistem Akaun Debit Kredit Senang (DKS). Sistem DKS ni, harga yang ditawarkan sangat murah. Berpatutan dan mampu dibayar.

buat akaun syarikatPada pandangan aku, walaupun Sistem DKS ini tidak sehebat Aplikasi Aplus dan MYOB, namun ianya merupakan pilihan yang sangat tepat untuk mereka yang baru menceburkan diri dalam dunia perniagaan.

Ataupun seorang kerani yang ditugaskan untuk membuat akaun Syarikat. Sistem DKS ini sangat membantu dalam menguruskan sumber kewangan agar tidak berlakunya masalah ketirisan wang syarikat.

Jadi, sila jangan buang dan bazirkan masa korang yang berharga itu daripada melakukan perkara yang tak sepatutnya korang lakukan. Jangan jadi macam aku yer.

Akhirnya stress aje berpanjangan. Haha.

Ok. Kepada mereka yang ingin mendapatkan Aplikasi Sistem DKS ni, sila dapatkan di ~~> Sistem DKS (Senang dan Mesra Pengguna).

p/s : Selamat membaca dan semoga terhibur hendaknya.

47 thoughts on “Buat Akaun Syarikat Sendiri, Ofkos STRESS GILER

    1. hafizul Post author

      Samalah..saya pun dulu ambik kos perdagangan..ekonomi.. tapi dah lama tinggal..lupa habis dah.. Emm bagi saya ok.. Cuba rahimah klik link tersebut.. Dah tengok sendiri di lamannya..ada juga disediakan video ringkas tentang sistem akaun ni.. Nak kata sistematik tu susah la.. Walaupun gula itu manis, ada juga lidah yang rasa gula itu tawar….Hehe.. Jadi, ada baiknya rahimah tengok sendiri di laman tu yer…

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge