9 thoughts on “Bukan Senang Didik Anak

    1. hafizul Post author

      Betul tu bro.. tang tu memang saya akui… Bukan senang nak bagi contoh yang baik… tang marah tu, memang saya kena perbaiki sentiasa.. tak leh nak ikut hati selalu.. sedang belajar mengawal emosi sekarang ni.. Hehe

      Reply
  1. jida

    Selembut2 atau sesabar mak bapak pun, kadang-kadang akan termarah atau terjerit2 pada anak jugak. Biasalah, kita kan manusia. Kadang2 emosi tak menentu. Tapi, walaupun stress macam mana pun, ibu bapa perlu bijak mengawal kemarahan jangan sampai keterlaluan. Anak adalah anugerah Allah yang tidak ternilai.
    jida recently posted..Jalan-jalan ke Paya Indah Wetlands DengkilMy Profile

    Reply
  2. Hasrul Hassan

    Saya kalau terlebih stress mmg akan marah anak-anak … kalau tak sholat, rotan mesti berada di tangan. Tapi, dalam keadaan mendidik anak, lebihkan kasih sayang berhemah … biar nampak kita berikan kasih sayang tu walaupun ada masa kita marah anak-anak kita.

    Didikan setiap anak tak sama, namun cara asas adalah dengan iman, kesabaran, taqwa … agama itu jadi asas.
    Hasrul Hassan recently posted..Tips Google Untuk Blogger Review Produk ServisMy Profile

    Reply
    1. hafizul Post author

      Hehe..saya pun sama juga bila stress tu.. Yup..betul tu kan.. kasih sayang berpada-pada.. Terima kasih bro atas nasihat yang berguna ni..hehe

      Reply
  3. Pingback: Kiter Sayang Mak!!! - Pondok Kecil

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge