Category Archives: Semasa

Simkad TuneTalk Sangat Mengecewakan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Pengalaman pertama menggunakan simkad TuneTalk sangat mengecewakan. Korang pernah pakai ke tidak simkad TuneTalk ni? Ataupun korang tak kenal apa itu simkad TuneTalk? Mustahil korang tak kenal. Kalau dah pakai, apa yang korang dapat simpulkan sepanjang penggunaan tersebut?

kecewa

Sekadar hiasan : Google images

Continue reading

Kemerdekaan Malaysia 2016

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Kemerdekaan Malaysia 2016

Ok. Sempena hari Kemerdekaan yang bakal tiba, aku nak ucapkan selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Negara yang ke ……. 50. Ehh… 51… Ehhhhh. Aku dah lupa hari ulangtahun kemerdekaan Malaysia bagi tahun 2016. Yang sebetulnya kali keberapa ekkk???

kemerdekaan malaysia 2016

Google Images

Continue reading

Teknik Kiraan GST Microsoft Excel

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Teknik kiraan GST Microsoft Excel…

Ramai yang belum tahu sebenarnya. Ramai juga yang buat-buat tahu. Tetapi bila nak buat kiraan, mula la termenun sana. Termenun sini. Bermula la adegan menggaru kepala yang tak berapa nak gatal tu.

Kan?

gst

Sekadar hiasan : Google images

Continue reading

Rujukan Peperiksaan Pegawai Teknologi Maklumat F41

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Ok. Aku malas nak sembang panjang hari ni. Malas nak buat ayat bunga-bunga. Juga malas nak buat ayat skima tahap pakai necktie sampai tercekik batang tekak sendiri. Hari ni, aku rasa macam nak santai-santai jer.

mr. bean

Sekadar hiasan : Google Images

Continue reading