30 thoughts on “Dilema – Kerja Lama Vs Kerja Baru Part 2

    1. hafizul Post author

      Tapi banyak kena fikir kan..masalah kenderaan ulang alik satu hal..gaji baru mahal RM100 dari gaji lama..tengah pening la sekarang ni..haiya..

      Reply
      1. hafizmd

        erm..betul jugak tu…mesti fikir jugak, kalau tambah tolak ngn kos petrol yg bertambah, mungkin bila kita tolak tambah, gaji bersihnye tetap sama…lagilah pening…betul tak?

        tp, kalau kerja baru ada kelebihan lain, contohnya ada cuti, ada elaun sikit, dll…aku rasa inilah saatnya utk cuba benda baru..

        mesti korban sikit@mungkin byk utk benda2 baru…

        just my 2 cents bro =)
        hafizmd recently posted..Blogwalking dan Godek ThemesMy Profile

        Reply
        1. hafizul Post author

          Ooo macam tu ekk..kerja baru ni memang ada cuti..tapi kos tu yang menjadi masalah jugak. ulang alik maybe habis RM 10/hari..etul kata bro tu.tolak tambah,gaji bersh sama jer..kerja baru ni mesti kena beli motosikal..tp fikir2,tak kan nak pakai motosikal..nanti musim hujan, mcm mana..jadi keputusan smp saat ni tak leh nak bagi yang muktamad lgi..50-50..haiya…sukarnya utk buat pilihan…

          Reply
  1. Ibu Mifzal Arsyad

    sy tumpang simpati….mmg susah utk buat pilihan bila x byk pilihan yg ada…

    tp apa pun kena fikir positif…dari x de kerja baik ada kerja…dari x de gaji..baik ada gaji w/pun suasana kerja x tepati citarasa…

    sy doakan hafizul akan dpt kerja tetap nnt…aamiin…
    Ibu Mifzal Arsyad recently posted..Khasiat Buah DelimaMy Profile

    Reply
  2. daddydee

    Kerja tempat baru mmg susah untuk aku sesuaikan diri dalam masa seminggu. Lepas tu ok lah.

    Aku ada masalah besar lain iaitu mudah bosan dengan sesuatu kerja. Kerja sekarang pun tak boleh bagi aku kepuasan optimum tp keje je lah demi sesuap nasi untuk diri dan keluarga.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge