Gambar SEO - eyriqazz vs denaihati

Eyriqazz vs Denaihati – Luahan Hati Pondok Kecil

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Eyriqazz vs Denaihati. Sudah tiga minggu cabaran ini berlangsung. Dan selama 2 minggu Pondok Kecil join contest ni, tak banyak teknik SEO yang mampu di kuasai. Dulu aku tak tahu langsung apa itu SEO. Sampai kan contest Lelaki Kacak yang dianjurkan oleh rakan blogger Titan, terkubu begitu sahaja. Dek nipisnya ilmu untuk menguasai teknik SEO.

Gambar SEO - eyriqazz vs denaihati

Sumber : Google

Lain pula dengan contest Eyriqazz vs Denaihati. Dari pemerhatian aku berkenaan dengan cabaran Eyriqazz vs Denaihati ni, perbanyakkan entri berkenaan dengan keyword Eyriqazz vs Denaihati. Sama juga dengan rakan blogger seperti Titan, Puanbee dan Cik Tom. Kalau kita tengok dalam blog mereka ni, entri berkenaan dengan Eyriqazz vs Denaihati memang banyak dihasilkan. Tu tak termasuk lagi entri Eyriqazz vs Denaihati yang diletakkan di ruangan sidebar. Mungkin ini juga adalah salah satu tips untuk menguasai SEO.

Gambar eyriqazz

Sumber : Facebook eyriqazz - Lepas edit

Untuk menguasai teknik SEO ni, adala 2,3 perkara yang aku cuba praktikkan. Antaranya install plugin WordPress SEO. Plugin ini aku tengok bagus juga. Ia boleh membimbing kita dalam meletakkan keyword dalam entri. Tapi aku tak pandai untuk setting plugin ni dan banyak masa aku habiskan untuk study plugin ni. Sampaikan aku terlupa yang aku ada tanggungjawab yang lebih besar dari ni iaitu blog walking. Hehe.

Sumber : Google

Bagi mereka yang berperasaan dan perasan, mesti tertanya-tanya kenapa aku tak melawat blog mereka. Kalau dulu antara aktiviti yang aku paling suka adalah blog walking. Sampaikan aku boleh menang dalam Top Comentator anjuran rakan blogger, hatiputera. Disebabkan contest Eyriqazz vs Denaihati ini juga, aku boleh bermesra dengan Titan melalui Facebook, Cik Tom, Puanbee dan saudara Eizil melalui emel. Terima kasih. Korang memang peramah.

Dalam duk kalut belajar teknik SEO ni, aku tersentuh dengan entri Titan. Sungguh-sungguh menyayat hati aku. Penulisan dan gaya bahasa yang digunakan menusuk ke jiwa. Di saat aku kecewa kerana gagal untuk menguasai sedikit ilmu SEO, akhirnya entri Titan ni membangkit semula semangat aku. Aku tahu bukan senang nak senang.

p/s : Sekadar luahan hati buat mereka yang senasib

16 thoughts on “Eyriqazz vs Denaihati – Luahan Hati Pondok Kecil

    1. hafizul Post author

      Yaaa betul tu bro…ilmu memang sukar nk cari..dgn sertai contest mcm ni la byk yg boleh kita pelajari..nk bertanya pun tak segan dah sebab ada point kan..haha

      Reply
    1. hafizul Post author

      emm demo kawe tahu demo sibuk sokmo..tak apo la ado maso free kekgi demo ejah la join..kawe ni pun mujur sebab tak sibuk lah mana..keno sibuk po demo,parok jugok boh…

      Reply
  1. eyriqazz

    Alhamdulillah,ada juga feedback dan kesan positif dari contest yang dianjurkan tersebut…

    dah tambahkan syarat disana..pemenang tempat 1-5 kena kongsikan rahsia kemenangan,jika tidak hanya 50% hadiah akan diberikan…Elokla ilmu dikongsi-kongsi kan?
    eyriqazz recently posted..Kisah Alisya dan PuasaMy Profile

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge