iPhone 5 Gadget Impian

Assalamulaikum dan Salam Sejahtera.

iPhone 5 Gadget Impian merupakan cabaran untuk contest SEO. Melihat kepada arus perubahan teknologi masa kini, memang begitu pesat ia membangun. Setiap hari pereka dan jurutera teknologi giat memikirkan akan pembaharuan ke atas setiap produk keluaran mereka. Syarikat Apple pula sentiasa mencari pembaharuan untuk memastikan keluaran iphone mereka terus mendapat perhatian pengguna dunia. Bagi aku sendiri sebagai seorang penggemar teknologi komunikasi dan juga perkomputeran, memang aku akui. Terlalu cepat perubahan yang berlaku sehinggakan aku sendiri tidak sempat untuk mengikuti segala perkembangannya.

Iphone 5 Gadget Impian

Kredit : denaihati.com

Semasa di zaman belajar, sempat juga mengikuti setiap perkembangan terkini alat komunikasi telefon ni. Tapi kegilaan aku tu sekejap sahaja kerana faktor kewangan yang menjadi penghalang. Sehingga hari ini kalau nak cerita bab teknologi telefon ni, aku awal-awal lagi geleng kepala. Disebabkan masalah kewangan yang sentiasa membelenggu kehidupan, aku terpaksa fikirkan secara matang apabila nafsu seringkali menguji keinginan untuk memiliki telefon berteknologi tinggi ni. Sekarang lebih selesa dengan slogan hidup sendiri iaitu pakai sahaja apa yang ada selagi ia boleh digunakan.

Keperluan untuk hidup perlu diutamakan dan kehendak dalam kehidupan terpaksa diketepikan. Disebabkan pekerjaan yang aku ada sekarang ini tidak mampu menjamin sebuah kehidupan yang selesa kelak, maka impian aku untuk memiliki telefon berteknologi tinggi semakin hari semakin pudar. Namun aku tahu semua itu bukanlah menjadi penghalang untuk aku memiliki gadget impian aku sendiri. Sebaliknya perkara yang perlu aku lakukan adalah berusaha untuk memiliki gadjet impian itu walaupun bukan tempoh masa yang singkat. Kehidupan ini kena melihat dan berfikir dengan lebih jauh terutama sekali perkara yang melibatkan keperluan dan kehendak.

Seawal penubuhan blog pondok kecil dulu, aku teruja sangat dengan penglibatan rakan blogger semua dalam contest gadget impian. Memang bersungguh-sungguh korang semua mencari mata ganjaran yer. Hehe. Dan ternyata usaha yang dilakukan selama itu berakhir dengan sebuah sinar kegembiraan. Majlis Sepetang bersama Blogger anjuran Denaihati Network akhirnya mengukir senyuman dan ucapan syukur yang tak terhingga timbul dihati para peserta contest gadget impian. Berbaloi kan dapat hadiah macam tu setimpal dengan usaha yang kita lakukan.

Kali ini saudara Amir Hassan selaku pemilik blog Denaihati sekali lagi mengadakan contest yang mana hadiah yang ditawarkan berupa sebuah telefon pintar, iphone 5. Sejujurnya aku akui syarat yang ditetapkan untuk menyertai contest ini sesukar contest gadget impian sebelum ini. Namun aku tahu mesti ada sesuatu yang saudara Amir sedang rancangkan berkenaan dengan contest ini. Semasa aku hendak memulakan penulisan entri ini, aku dah pasangkan niat yang kemenangan adalah perkara pertama yang aku inginkan manakala kesan sampingan daripada contest, itu adalah perkara kedua yang aku harapkan. Semoga tuah mengiringi pondok kecil dalam contest SEO yang disertai ini.

Sebelum ini memang tidak pernah berpeluang untuk merasai akan kehebatan iphone 5 ni. Rakan-rakan terdekat pun memang tak seorang pun yang memakai iphone 4s apatah lagi iphone 5. Terdetik dihati macam mana nak menulis entri berkenaan contest ni.

Aku mulai kebingungan kerana syarat yang diletakkan oleh saudara Amir Hassan menuntut aku untuk mencari kesemua entri yang berkaitan dengan iphone 5 di halaman blog beliau. Termenung seketika dan ini mungkin petunjuk untuk aku mengenali dengan lebih dekat lagi apakah kelebihan yang terdapat pada iphone 5. Cepat-cepat aku singgah mencari artikel yang berkaitan dengan phone 5 di ruangan archives yang terdapat di halaman blog beliau.

Akhirnya aku jumpa tujuh artikel yang berkaitan dengan iphone 5 ni.

1. iPhone 5 Malaysia vs Singapore vs Hong Kong vs USA

2. iPhone 5 Malaysia Pertama

3. iPhone 5 vs Samsung Galaxy S3 Drop Test

4. iPhone 5 Gambar dan Video

5. iPhone 5 Dilancarkan

6. iPhone 5 countdown

7. iPhone 5 Dan Sampai Malaysia

Rentetan cerita daripada kesemua artikel diatas, barulah aku sedar akan beberapa perkara berkaitan dengan iphone 5 ini yang mana sekaligus membuatkan hati aku betul-betul teruja untuk memilikinya. Sekiranya ingin membeli iphone 5 perkara yang perlu diketahui, siapakah negara pengeluar iphone 5 tu. Sebabnya menurut artikel dalam blog denaihati, iphone 5 keluaran Singapura lebih mendominasi kerana boleh aksess line 3G dan 4G berbanding iphone 5 keluaran Hong Kong. Bagi aku yang kurang mengikuti perkembangan arus teknologi kini, aku rasa teruja untuk memiliki telefon pintar ini kerana aku hendak merasai dunia baru dengan penggunaan capaian melalui line 4G. Penggunaan line 3G telah pun aku rasai dan kini sangat-sangat teruja untuk merasai line 4G pula walaupun terpaksa memakai nano-sim. Semua itu berbaloi-baloi.

Kenapa Aku Minat Dengan iPhone 5?

Kenapa aku minat sangat pada iphone 5 ni sejujurnya aku tak boleh nak terangkan secara terperinci. Yang aku tahu aku minat iphone 5 ni sebab ia merupakan simbolik pada produk teknologi komunikasi yang lain dan aku mahukan teknologi itu dikecapi bersama antara aku dan pondok kecil. Setiap langkah yang aku aturkan bersama pondok kecil akan lebih bersemangat sekiranya telefon pintar ini menjadi peneman yang setia. Memang betul dalam internet banyak menceritakan berkenaan dengan iphone 5 ini. Tetapi bagi aku, kelebihan iphone 5 ini tidak dapat dirasai sekiranya aku sendiri tidak mencubanya. Apa yang kita baca tak kan sama dengan apa yang kita rasai.

Dengan adanya kemudahan dan ruang kerja yang tidak terbatas, aku semakin bersemangat untuk memiliki iphone 5 ni. Screen yang bersaiz 4.87 inci x 2.31 inci cukup-cukup memberi keselesaan untuk mengemaskini blog, melihat emel dan yang paling penting boleh melakukan blog walking. Dengan penggunaan yang maksimum pada iphone 5 ini mungkin boleh mendekatkan aku pada impian yang aku bina selama. Disamping penggunaan media sosial yang tidak terbatas ia boleh mengeratkan lagi silaturahim aku sesama rakan blogger dengan penggunaan laman sosial seperti twitter dan facebook. Lepak di kedai sambil minum air pun boleh melakukan blog walking, boleh twitter dan facebook untuk berkongsi masalah dan sebagainya. Wahhh mungkinkah ini yang dikatakan dunia tiada sempadan? Makin kuat keinginan untuk memiliki iphone 5 ni.

Untuk memperkukuhkan lagi produk keluaran Apple ni, satu ekperimen telah dibuat yang mana iphone 5 diuji daya ketahanan dengan Samsung Galaxy S3. Teruja aku melihat keberanian mereka. Walaupun jatuh pada ketinggian satu meter, iphone 5 masih tak retak. Memang betul-betul tahan lasak gadget seperti ini. Sesuai sekiranya ia berada bersama aku dalam meniti setiap arus kehidupan sebagai seorang blogger jalanan. Satu lagi aku teruja dengan iphone 5 ni, ia telah tersedia camera bersaiz 8 megapiksel dengan beberapa kelengkapan yang sangat menarik seperti autofocus dan HD video. Mesti makin berseri halaman pondok kecil dengan penggunaan gambar yang ceria, jelas dan terang. Gambar boleh dimuat turun secepat yang mungkin untuk tatapan rakan di laman facebook.

Mungkin banyak lagi kelebihan yang terdapat pada iphone 5 ni. Maklum la aku belum pernah berpeluang untuk merasainya. Apa yang aku tulis ini hanyalah sekadar daripada pembacaan artikel di laman blog denaihati dan sedikit carian di halaman web Apple. Aku hanya menulis sekadar yang termampu dan apa yang aku rasa mungkin ada persamaannya dengan korang semua.

Mungkin banyak lagi kehebatan iphone 5 jika digandingkan bersama dengan penggunaan blog. Produk mana-mana pun harga menunjukkan keistimewa yang terdapat pada produk tersebut. Sekiranya banyak kegunaan produk tersebut, maka mahallah harganya. Aku berharap satu masa nanti, aku dapat merasai penggunaan alat komunikasi berteknologi tinggi ini walaupun bukan pada gadget pintar ini. Mungkin apabila berpeluang nanti, produk iphone 5 dah tiada dalam pasaran. Bila la dapat merasai. Aku sendiri pun tak pasti. Lima tahun lagi? 10 tahun lagi? Biarlah masa yang menentukan. Yang pasti, usaha berkekalan pasti akan membuahkan hasil. Lambat laun hasil tersebut boleh lah dituai untuk dirasai bersama.

p/s : Sedang berangan-angan melakukan blog walking menggunakan iPhone 5 Gadget Impian.

Contest iPhone 5 Gadget Impian anjuran Denaihati di taja oleh eQurban.com, StudioAksara.com, AbangEnsem.com, AriffShah.com, Eizil.com, Sweetkurma.com, Azri.my, Serverfreak.com dan Denai.my

261 thoughts on “iPhone 5 Gadget Impian

  1. Denaihati

    Jutaan terima kasih diucapkan kerana menyertai “iPhone 5 gadget impian” dan semoga berjaya. Sentiasalah melawat Denaihati untuk mengetahui update terkini dari masa kesemasa.

    Reply
        1. hafizul Post author

          haha..hok tu kawe nk tgok tuh…seingt kawe tak dop lagi kawe jupo demo join contest selmo kawe kenal demo di alam maya nih..kecuali hok penye biru tuh..jolo dop?haha

          Reply
        1. hafizul Post author

          tarikh contest denaihati tu ke??ikut dalam entri denaihati 6 haribulan tarikh tutup penyertaan..tapi sy dop tahu la..try tanya dalam FB denaihati network..hehe

          Reply
  2. sensasi2020

    Aduhai..tertinggal pulak nak komen dekat blog pondok kecil. Nasib baik sempat lagi….

    Iphone 5 kegemaran ramai,
    Begitu ramai sekali yg meminati,
    Apa kelebihan sampai begitu sekali,
    Di mana kurangnya jenama lain yg sama ciri.

    Pasti ada keistimewaan yang semakin ramai mencari,
    Sampaikan ada saman-menyaman antara dua pengendali,
    Apa yang penting gadget impian kita iphone 5 akan ada rakan kita perolehi,
    Itulah yang sebaik-baiknya apa yang membuatkan kita penat lelah selama ini.

    Selamat berjaya bro…
    sensasi2020 recently posted..iphone 5 Gadget ImpianMy Profile

    Reply
    1. hafizul Post author

      Alamak..boleh terlupa yer..haha..terima kasih juga sebab tak lupakan sy..emm betul tu..tunggu jer la siapa diantara rakan kita yang bertuah tu..hehe

      Reply
    1. hafizul Post author

      Emm rajin ke, malas ke, terpaksa karang la bro..sebab nak mempromosikan blog..kalau harapkan blogwalking sahaja, rasanya tak cukup..hehe

      Reply
  3. PuanGojes

    assalam ziarah
    rasanya saya da klik g+1 kat sini.
    tp tak pe. saya da klik semula.
    dan harap dapat balasan sama dari tuan blog 😉
    terima kasih

    http://www.puangojes.blogspot.com/2012/11/iphone-5-gadget-impian.html

    utk makluman sama, klik g+1 yang telah dibuat atau mana2 klik g+1 yang telah diberikan untuk para segmenmate yang lain, blh tengok disini sama. manalah tahu, ada klik g+1 yang belum diberikan.

    http://azmanishak.com/gadget-impian-google-plus-one/

    terima kasih ya :)
    PuanGojes recently posted..iPhone 5 gadget impianMy Profile

    Reply
    1. hafizul Post author

      Hehehe..ok nanti sy melawat blog puan gojes..emm terima kasih juga atas infonya..nanti akan singgah juga di blog azman..terima kasih banyak-banyak…

      Reply
  4. Pingback: Banner Segmen Review Sempena Contest Gadjet Impian iPhone5 | Puanbee.com | Diari Ibunda

  5. Pingback: Segmen Review Sesama Blogger | Puanbee.com | Diari Ibunda

  6. Pingback: Segmen Review Sesama Blogger - Ciktom

  7. Pingback: Sim BB Yang Mengada-Ngada - Pondok Kecil

  8. Pingback: Segmen Review Sesama Blogger | Blog Puanbee.com — HAFIZMOHD.COM

  9. Pingback: Cadangan Penambahbaikan Blog Pondok Kecil

  10. Pingback: Senarai 10 Blog Pilihan Bulan November

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge