Isteri Marah Suami Untuk Lepas Penat

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Isteri marah suami untuk lepas penat?

Sejujurnya, aku pun dah pernah kena marah kat isteri. Penat punya pasal. Padahal bukan benda besar sangat pun. Kecil sebesar semut gula-gula tu je masalahnya. Tapi disebabkan oleh badan yang penat, otak yang tak rajin nak berfikir lagi, terpaksalah aku terima kemaharan isteri dengan hati yang sungguh sayu.

Tak baik gaduh-gaduh yer...

Tak baik gaduh-gaduh yer…

Tipulah kalau aku kata aku tak sedih lepas kena marah tu. Rasa macam nak menangis tepi almari jer. Rasa macam nak masuk bilik air, kunci pintu dan duduk lama-lama dalam tu. Serius. Aku sangat pantang bila dimarahi isteri. Mula la nak sedih tak tentu pasal. Jiwa kacau tak tentu hala jadinya.

Walaupun aku termasuk dalam kalangan lelaki yang gagah perkasa, tapi hati aku ni kecil jer. Sama macam hati seorang wanita. Tak mampu nak tanggung derita apabila kena marah dengan isteri. Sebab tu target untuk kawin dua mesti dirancangkan dengan sempurna.

Strategi mesti kena kemas. Kalau perlu buat kertas kerja, terpaksalah aku buatkan. Kalau dah sampai kena buat perjanjian, maka terpaksalah aku buatkan. Dengan syarat, dapat kawin dua. Haha.

Panduan untuk suami kawin dua, panduan kawin dua isteri tak marah punya, masih belum dibolehkan untuk mencubanya. Nanti bila dah keadaan mengizinkan, barulah aku akan guna dengan hati yang gembira. Aku tahu siapa isteri aku. Aku tahu selok belok permainan dia macam mana.

Pendek kata, harus ada perancangan dan strategi yang kemas. Kalau tak memang kena marah lagi la. Haha.

Ok. Dah cukup mengarut untuk hari ni.

Oh ya, kepada mereka yang ingin mencuba panduan kawin dua, yang tak nak isteri pertama marah-marah, boleh cuba panduan ~~~> Kawin Dua, Isteri Senyum Jer.

Berbalik kepada tajuk.

Kesian korang kan. Sabar ekkk...

Kesian korang kan. Sabar ekkk…

Isteri marah suami untuk lepaskan penat itu perkara biasa. Perkara normal. Isteri bukannya tak ada perasaan. Tak ada sifat marah. Tak ada rasa bengang sana, bengang sini. Kita manusia biasa jer. Masing-masing ada keburukan dan ada kelebihan. Pandai-pandailah korang ambil langkah sendiri bila kena marah dengan isteri.

Jangan terus menambah arang andainya panggang sudah masak.

Boleh?

Tips untuk menenangkan diri sendiri apabila kena marah dengan isteri :

  1. Senyum dan buat muka selamber.
  2. Jauhkan diri daripada isteri. Biarkan dia dengan marah dia tu. Lagipun isteri marah tak lama. Malam karang comfirm kita dipeluknya.
  3. Minta maaf andainya kita yang bersalah. Sekurang-kurangnya tak nampak kejam sangat kita ni. Dah buat salah, tapi tak nak mengaku kesalahan diri sendiri. Tak susah nak ucapkan “ayang, abang minta maaf ekkk”.
  4. Cuba buat sesuatu yang kelakar. Supaya dia boleh senyum dalam kemarahan.
  5. Jangan ambil serius dengan apa yang isteri cakapkan. Apa yang isteri marah, jangan simpan dalam hati. Kalau korang simpan, insyaAllah korang akan semakin serabut.
  6. Cukup dah tu.
  7. Oh ya. Jangan lupa baca doa dibawah ni.

Ada pengalaman kena marah dengan isteri?

Jom kongsikan diruangan komen dibawah.

p/s : Selamat membaca dan semoga terhibur hendaknya.

25 thoughts on “Isteri Marah Suami Untuk Lepas Penat

    1. hafizul Post author

      Yup..memang hardest word.. pepandailah pilih jalan dan cara yang sendiri.. semoga bahagia kekal abadi..hehe.. tapi tu la..bukan kata orang lain..saya pun ada ketika memang susah nak mengalah dengan isteri..haha

      Reply
    1. hafizul Post author

      Betul tu bro..marah bertujuan untuk menjadi kearah yang lebih baik..bukan suka2 hati jer nak marah..haha.. memang tak ada seri kalau manis jer memanjang..

      Reply
    1. hafizul Post author

      Haha..Setuju dengan pandangan mek ila ni..semoga menjadi panduan buat mereka yang terlibat.. tak yah gaduh2 sangat.. gaudh2 manja tak apa.. semakin tegang urat muka nanti..hehe

      Reply
  1. rahimah

    Kelakar pulak bila kena marah nak nyorok tepi almari. Baik duduk atas almari tu je. Confirm bini suruh turun sebab tengok husband dah buang tebiat.Selalu bila penat memang cepat marah.Kalau wife kerja tengok-tengoklah peluang supaya dia tak perlu kerja lagi .Tanggung jawab suami untuk menaggung segala keperluan hidupnya. Dah sain contract waktu nak kahwin dulukan ?
    rahimah recently posted..Ketahui 3 Sebab Kenapa Kad Kredit Penting Semasa Bercuti Di Luar Negara.My Profile

    Reply
    1. hafizul Post author

      Ha ah..dah sign dah..cuma tak mati setem jer..haha..tu la..kalau isteri bekerjaya memang lagi tension kan..nak uruskan keluarga lagi..kerjaya lagi..huhu..

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge