Jangan Takut Untuk Mencuba Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Jangan takut untuk mencuba Jobdirumah. Ya. Jangan takut untuk gagal, jangan takut untuk menanggung risiko dan pelbagai lagi perkara yang menakutkan yang korang nak ceburi. Pesan aku satu je. Jangan takut untuk mencuba. Artikel kali ni di hasilkan untuk menjawab pertanyaan seorang rakan pembaca blog Pondok Kecil. Mungkin pemilik soalan ni, aku kenal. Mungkin juga tak. Haha.

jangan takut untuk mencubaGambar : Google Images

Walau apa-apa pun, aku harap korang selesa setiap kali bertandang ke Pondok Kecil aku ni. Maklum la. Aku bukan pandai pun nak tackle hati korang semua yang ada 1001 citarasa pelik lagi mendebarkan. Kan?

Soalan rakan pembaca blog Pondok Kecil :-

” Slm
Sy nk tanya yg jobdrumah betul ke
Kalu kita dh daftar rm 50
Kita blh dpt peluang ?
Sy takut kena tipu
Sbbsy pernah kena tipu
Thanks “

Jawapan ikhlas dari aku selaku agen affiliate Jobdirumah :-

Sepanjang tahun 2013 yang lalu, aku ada mohon kerja di laman Freelance. Apa itu Freelance??? Korang akan tahu apabila mendaftar kerja di halaman Jobdirumah. Aku sebenarnya tak rancang sangat pun nak mohon kerja. Orang kata nak test power je. Tetapi, tindak balas yang baik diberikan untuk setiap permohonan aku tu. Hasilnya, aku dapat tawaran kerja sebagai penaip.

Jangan Takut Untuk Mencuba JobdirumahMasa ni sekadar suka-suka je…

Tapi kerja tu tak sempat siap dengan sempurna. Maklum la aku banyak komitmen lain yang harus diberikan perhatian. Lagipun, kalau aku tak ada kerja dan menganggur, memang aku tak sia-siakan peluang yang diberikan ni. Sebab tu, kalau nak mohon kerja, kita kena tengok dulu keterangan untuk setiap pekerjaan yang ditawarkan. Kalau rasa sanggup dan mampu, mohon sahajalah.

Tapi, sebelum mohon kerja di laman Freelance ni, ada beberapa perkara yang harus diberikan perhatian. Apa dia??? Yang ni pun korang akan tahu apabila mendaftar kerja di laman Jobdirumah. Lepas pendaftaran dibuat, korang akan dibenarkan untuk mengakses panduan asas bekerja dengan Jobdirumah. Korang baca panduan tu baik-baik dan korang akan nampak susunan kerja macam mana.

Ok. Kalau kita dah daftar RM50, kita memang akan dapat peluang kerja. Peluang dah ada di hadapan mata. Apa yang tinggal hanyalah usaha dan kesungguhan kita sahaja. Mana-mana pelaburan yang kita buat pun, kalau tak usaha keras dan gigih, peluang tu tak kan muncul. Pokok pangkalnya, kesungguhan kita untuk mencuba dan berusaha. Ada masa lapang, boleh baca artikel yang bertajuk 10 Sebab Susah Nak Dapat Kerja Dengan Jobdirumah.

Apa yang kita perolehi dengan pandaftaran RM50?

  1. Panduan kerja dengan Jobdirumah.
  2. Video tutorial bagaimana untuk mendaftar dengan syarikat yang menawarkan kerja dan salah satunya adalah syarikat Freelance.
  3. Peluang buat duit sampingan – “Aku tak perasan. Dulu dah ada LINK ke tak. Tapi dulu aku rasa tak ada. Sekarang dah ada. Makin senang!”
  4. Panduan lengkap Paypal Malaysia.

Ok. Empat perkara tu akan korang baca apabila selesai membuat pendaftaran RM50. Masih belum berbaloi dengan pelaburan RM50 yang dilakukan?

Tepuk dada tanya selera. Kalau rasa ragu-ragu dan masih sukar nak percaya, tak mengapa. Ambik masa. Buat kajian dulu. Baca lah seberapa banyak info berkenaan dengan Jobdirumah. Lepas tu, kalau dah ada keyakinan diri, dah rasa semangat nak dapatkan panduan Jobdirumah, daftar la di laman Jobdirumah.

Ini linknya ~~> Pendaftaran Jobdirumah

Aku tak janjikan bulan dan bintang untuk menambahkan keyakinan dalam diri korang semua. Kot nanti memakan diri sendiri. Aku dah berikan apa yang sepatutnya korang tahu. Kalau rajin, klik semua link dan baca. Kalau malas, pergi la baca artikel sebelum ni. Banyak artikel menarik di blog Pondok Kecil. Kan?

Hehe. Ok la. Dah panjang sangat dah ni. Nanti korang muak pulak.

p/s : Selamat membaca dan semoga terhibur hendaknya.

46 thoughts on “Jangan Takut Untuk Mencuba Jobdirumah”

  1. Betul tu.. Sebelum menghakimi program Job Di rumah ni secara serkap jarang, eloklah buat kajian dulu. Kemudian baca seberapa banyak testimoni pelanggan yang telah menyertai program ini…

  2. salam.nak tanya.

    Lepas siapkan kerja yang diberikan, wang hasil tu diberi melalui bank-in ke, cek ataupun menggunakan pay-pal?

    memandangkan saya students, rasanya patut juga mencuba alternatif nih. mana tahu kot2 bole jadi side income

    1. Terima kasih atas soalan ni. Hehe. Pembayaran dibuat melalaui beberapa cara seperti paypal, cek ataupun deposit tunai ke akaun bank.. Tetapi cara yang biasa dan mudah adalah menggunakan paypal..kalau rasa nak mencuba sila la.. saya tak paksa..pilihan di tangan anda…hehe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *