Kelebihan Mykad Smart Shopper

30 thoughts on “Kelebihan Mykad Smart Shopper

    1. hafizul Post author

      hahaha..nak tengok ganjaran apa, sila klik pada mata ganjaran di no.4 tu..kat situ saudara anuar telah tulis dengan sempurnanya..hehe

      Reply
    1. hafizul Post author

      Hehe..memang menda ni dah lama wujud..cuma kurang sambutan kot..tak apalah bro..saya kena study lebih lagi bab program ni..biar pembaca blog saya faham..hehe

      Reply
    1. hafizul Post author

      Emm betul tu Cikgu..hehe..entah la saya pun masih mencari maklumat sebanyak mungkin juga ni sebelum membuat apa-apa keputusan..hehe..memang dah lama program ni..mungkin kurangnya promosi kot yang menyebabkan pelaksanaannya lebih kurang hangat-hangat tahi ayam..hehe

      Reply
    1. hafizul Post author

      Hehe..terima kasih kerana bertanya..Pertama sekali saya ingin mohon maaf. Saya tidak arif untuk menjawab persoalan ni..apa kata saudara tanya sendiri pihak yang terlibat…mungkin lebih mendapat pencerahannya..

      Reply
  1. MyKad Shopping

    Saya seorang dealer dr Affiliate Junction.
    Sy dah baca persoalan di atas. Ini Jawapan saya:

    1. Brp byk merchant yg join? 400++ kedai seluruh malaysia dan semakin bertambah
    http://mykad.aj.my/participating-merchants/

    2. Mata Ganjaran boleh tebus tunai? Tidak. Hanya boleh tebus barangan
    – Sebenarnya pengguna dapat mata ganjaran + rebat tunai (umpama e-wallet)
    – Mata Ganjaran tiada luput.
    – katalog http://mykad.aj.my/wp-content/uploads/2011/04/mss-redemption-catalogue.pdf

    3. Tak terigin nak daftar lg?
    – mykad anda kini dah tersedia fungsi MSSP. Cuma perlu diaktifkan sekali shj.
    – pendaftaran PERCUMA seumur hidup. Tiada masalah nak guna atau pun tidak.
    – Tp bila guna dapat diskaun/rebat tunai dan mata ganjaran

    4. Tak tahu kedai yg mana?
    – boleh lihat senarai kedai di http://mykad.aj.my/participating-merchants/
    – boleh cari kedai guna applikasi telefon.
    http://bit.ly/android-mssp atau http://bit.ly/apple-mssp

    5. Meragui sistem perlaksanaan AJ? Kurang sambutan? Sebab belum fasa utk org tahu.
    – fungsi mssp adalah fungsi rasmi mykad ke-50
    http://www.jpn.gov.my/informasi/pelbagai-kegunaan-mykad/#content-2
    – mendapat sokongan bdn kerajaan spt JPN dan MDeC.
    – Sekarang fasa ke-2 nak lengkapkan 10,000 dealer. bila dealer dah cukup barulah akan di iklan di tv secara besar2an (fasa 3 dan 4). Sama spt Dealer Celcom, Digi, Astro. Tidak ramai yg tahu bila pencarian Dealer Celcom, Digi, Astro? Yang kita nampak tu saleman dia..Fakta yg perlu tahu, syarikat besar seperti tunetalk menerima nasihat perundingan pemasaran dari syarikat I Synergy(IS). Maka, adakah susah utk IS promosikan Affiliate Junction.

    6. Perlukah tukar IC/MyKad baru utk join MSSP? Tidak perlu.
    – MyKad yg lama pun boleh. Jika cip rosak, boleh guna no IC sahaja.

    7. Keraguan tentang keselamatan data mykad kita? Beri maklumat sensetif?
    – program MSSP ni di pantau oleh JPN, MDeC dan MSC status. Apa itu MSC status?
    http://www.mscmalaysia.my/node/357
    – Utk join MSSP tidak perlukan salinan IC/Mykad. Hanya no. IC/MyKad, nama, alamat, email shj. Dgn hanya maklumat ini, tidak akan berlaku salah guna data mykad atau maklumat sensitif. Sepatutnya kita lebih takut kpd syarikat telekomunikasi/bank atau organisasi lain sbb kita beri salinan IC. Jadi selagi tidak beri salinan IC atau cap jari kpd pihak terbabit. Mana2 pihak tiada kuasa/hak utk guna maklumat kita.

    8. Lesen Mahal? Cuba check dulu lesen2 lain.
    – nak dptkn lesen memandu? lesen AP kenderaan? lesen franchais? brp harganye?
    MyKad Shopping recently posted..Manfaat PeniagaMy Profile

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge