Kelebihan Ujrah PTPTN

41 thoughts on “Kelebihan Ujrah PTPTN

  1. Anak Askar Pencen

    Harapan dulu, konon dapat kerja yang setaraf dengan taraf pendidikan. So, mungkin takda masalah untuk membayar. Namun, realiti amat menyakitkan. Kerja yang diharapkan tidak dapat menanggung kos kehidupan harian. Mungkin perlu fikir cara lain untuk settlekan hutang PTPTN ni.
    Anak Askar Pencen recently posted..Toyol dan BocorMy Profile

    Reply
  2. Cikgu Hairul

    Memang rungsing hidup dengan hutang. Sebab tu la ramai yang malas bayar hutang, lari dari hutang dan lupakan hutang. Ada satu cara yang semua orang takut nak buat, mintak kat PTPTN halalkan je hutang tu. Memang boleh dibuat. Tapi tak ramai yang berani nak mintak. Haritu ada yang beriya2 nak mintak, tapi segolongan besar taknak sebab ada macam2 takut menanti di depan. Jadi yang takut nak mintak kena redha la bayar sampai habis. Di samping itu, tungulah makian anak cucu cicit kita suatu hari nanti. Ataupun tunggu anak cucu cicit kita kencing atas kubur kita sebab terbeban dengan PTPTN.
    Cikgu Hairul recently posted..Siasat Dalang Kebocoran Soalan UPSR Sains 2014My Profile

    Reply
      1. yusri

        Akaun 2 memang boleh dikeluarkan untuk tujuan pendidikan selain daripada perumahan dan juga perubatan.
        Check boh ado berapo doh akaun 2 demo…pastu gi kwsp buat urusan untuk keluar duit.
        Sekarang ni sekejap je kelulusan permohonan dapat tahu.Tak sampai seminggu.
        huhu
        yusri recently posted..Tazkirah Hari JumaatMy Profile

        Reply
  3. Mummy Dina

    Alhamdulillah sy terselamat daripada godaan ptptn..bukan sebab mak ayah kaya tapi sebab tak nak berhutang coz takut x dapat nak bayar hutang nanti..tp kalau ingat balik memang agak sedih coz terpaksa ikat perut tak macam kawan2 yang ber ptptn..
    Mummy Dina recently posted..Meroyan Oh MeroyanMy Profile

    Reply
    1. hafizul Post author

      Emm macam tu la kalau tak nak berutang kan..tapi ada bagusnya juga macam tu..masa depan tidak terbeban dengan hutang..syabas untuk keperitan itu yang mana membawa kepada kebahgiaan kini…

      Reply
    2. hafizul Post author

      Emm macam tu la kalau tak nak berutang kan..tapi ada bagusnya juga macam tu..masa depan tidak terbeban dengan hutang..syabas untuk keperitan itu yang mana membawa kepada kebahagiaan kini…

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge