Pendapatan Ke-27 Panduan Menjahit Baju

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah. Bulan puasa yang mulia telah pun dimurahkan rezeki oleh-Nya. Pendapatan ke-27 Panduan Menjahit Baju telah pun berjaya diperolehi beberapa hari yang lepas. Boleh simpan buat duit raya nanti. Alhamdulillah.

Pendapatan ke-27 Panduan Menjahit Baju

RM25 untuk 25 orang budak kecil di Hari Raya yang mulia ni.

Semoga esok, lusa dan hari-hari yang seterusnya akan ada lagi komisen macam ni. Maklum aje la. Sekarang ni orang kampung tengah berjimat cermat. Tak boleh nak hidup mewah sangat.

Disebabkan itulah, ada yang bijak mengambil peluang yang terhidang ni. Dengan menjual pelbagai aneka kuih muih, pelbagai corak cadar dan selimut, pelbagai jenis air berkarbonat, 1001 jenis maruku dan kerepek yang mengiurkan. Serta sebagainya lagi produk untuk hari raya nanti.

Yang aku pelik dan hairan, sebelum ni kalau orang suruh jual kuih dia tak nak. sekarang ni, dia pula yang bersungguh. Excited sangat duk promosi mengalahkan orang lain. Haiya.

Tak mustahil lepas ni usahawan akan tumbuh seperti cendawan sisir yang tumbuh selepas hujan yang renyai-renyai. InsyaAllah. Semoga korang berjaya menambah sumber pendapatan kedua. Sekaligus mampu mengubah corak kehidupan keluarga.

Yang tak mampu nak beli ais cream setiap hari akan menjadi mampu.

Yang rajin dan suka sangat ikat perut sendiri, lepas ni dah mampu buang tali tu jauh-jauh.

InsyaAllah. Semua ni bukan mustahil kan? Dimana ada usaha, disitu ada jalannya.

Bini aku pun sekarang ni dah lalok sangat jual tudung. Alhamdulillah. Nampak hasilnya walaupun tak banyak. Biasalah. Ikan bilis makan tak sama dengan ikan jaws makan. Ikan bilis makan penuh dengan sopan dan santunnya.

Ikan jaws makan penuh dengan kerakusannya. Gerun juga nak bagi ikan Jaws makan ni. Haha.

Walau apa pun yang terjadi, aku doakan korang semua berjaya dalam bidang terjun yang diceburi. Nanti dah kaya, jangan lupakan aku yang miskin ni.

Ok. Kepada mereka yang ingin mendapatkan Panduan Menjahit Baju, boleh klik pautan dibawah ni.

~~> Panduan Menjahit Baju

p/s : Selamat membaca dan semoga terhibur hendaknya.

40 thoughts on “Pendapatan Ke-27 Panduan Menjahit Baju

  1. nila anggraini

    zaman sekarang kita memang kena cari peuang untuk dapat bantu ekonomi keluarga, macam-macam barang dah mahal. Kalau kita tak cari side income memang susah la kita nak tolong ekonomi keluarga. Semoga admin dan kita semua menjadi seorang muslim yang kaya raya berjaya dunia akhirat,aamii….

    Reply
    1. hafizul Post author

      Hehe..terima kasih bro..semoga akan masyukkk lagi..dan terus masyukkk..sebelum raya ni..nak kena kumpul duit raya banyak-banyak..hehe

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge