Pendapatan Keenam Dari Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Beberapa hari meninggalkan halaman Pondok Kecil untuk menguruskan beberapa perkara penting bukanlah satu perkara yang mudah. Walaupun 2 hari aku tak mengemaskini halaman Pondok Kecil, namun kekasih hari Alexa tetap setia dengan rankingnya. Rangking yang aku tinggalkan beberapa hari yang lepas masih belum berubah. Terima kasih kekasih hati Alexa kerana begitu sayangkan halaman Pondok Kecil. Beberapa hari itu juga aku terpaksa tahan perasaan rindu pada Pondok Kecil.

kucing

Kredit : Facebook Ustaz Azhar Idrus ( Original )

Terima kasih juga kepada mereka yang setia berkungjung ke halaman Pondok Kecil. Juga tak lekang memberi komen walaupun tiada artikel yang terbaru. Terima kasih pada semua. Beberapa hari ini juga statistik pelawat begitu mengecewakan. Hehe. Namun apa yang mampu aku katakan lagi. Siapa suruh tinggalkan halaman blog Pondok Kecil? Semua itu tak mustahil untuk menaikkan semula traffic blog Pondok Kecil. Rajin usaha, i can got it. Kan?

Beberapa hari yang lepas juga aku telah mendapat bayaran daripada pihak Klik Solutions. Ini adalah pendapatan keenam dari jobdirumah. Sebanyak RM25 telah dimasukkan ke dalam akaun aku untuk aku simpan dan akan digunakan untuk membayar hosting blog Pondok Kecil. Sekurang-kurangnya kos untuk menanggung Pondok Kecil, tak perlu aku risaukan. Pendapatan daripada program jobdirumah mampu menanggung segalanya. Termasuklah hadiah penghargaan setiap bulan kepada Top Komentator Pondok Kecil.

komisen jobdirumah

==> Apa tunggu lagi? Jom daftar Program Jobdirumah sekarang

Bunyinya memang menarik kan? Kalau korang berkenan nak tahu serba sedikit berkenaan dengan program jobdirumah, korang boleh la baca artikel yang bertajuk Review Jobdirumah. Artikel tersebut boleh memberikan gambaran kasar berkenaan dengan program ni. Jadi, kalau korang rasa korang nak berjaya macam aku, boleh dah korang survey berkenaan dengan program ni. Sekurang-kurangnya kos domain dan hosting korang tak yah pakai duit gaji korang.

Aku bukan nak membangga diri. Aku mahu berkongsi dengan korang semua. Apa yang aku rasa, tak kan korang tak nak rasa. Kan? Aku macam korang jugak. Tak ada ilmu berkenaan dengan menjana pendapatan online ni. Dulu aku selalu baca dekat blog Peminat Cendol ni. Baca kisah-kisah berkenaan dengan jana pendapatan online. Aku rasa nak berjaya. Aku nak rasa macam mana dia rasa. Macam mana perasaan gembira apabila berjaya menjana pendapatan online. Tak lama lepas tu, aku berkenalan dengan program jobdirumah ni. Lima bulan lebih aku mendaftarkan diri, hasilnya belum ada. Aku kecewa, putus asa dan naik menyampah. Haha.

Permulaan tahun 2013 memberikan aku satu permulaan yang cukup baik. Pertama kali mendapat komisen daripada program jobdirumah. Apa lagi. Senyum sampai ke telinga lah. Perasaan aku waktu tu bagaikan nak heboh pada semua orang kampung yang aku berjaya buat duit online. Aku nak semua orang kampung menyertai program ni. Tapi biasa la orang kampung mana nak heran semua ni. Alah RM25 tu pun bukan dapat setiap hari. Bukan boleh jadi kaya pun. Program jobdirumah ni bukan target aku untuk kaya raya. Target aku, lepas bayar hosting dan domain blog Pondok Kecil, itu dah memadai. Ada rezeki lebih, aku buat Giveaway. Korang semua boleh merasainya. Tak gitu? Hehe.

p/s : Link kepada blog peminat cencol, aku tak letak. Sebabnya? Ada la sebabnya. Siapa peminat cendol tu? Rata-rata semuanya dah tahu.

30 thoughts on “Pendapatan Keenam Dari Jobdirumah”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *