Rasa Macam Nak Berhenti Kerja

48 thoughts on “Rasa Macam Nak Berhenti Kerja

    1. hafizul Post author

      Yup..itulah yang sebaik-baiknya..hehe..sekarnag ni satu kerja nk hidup pun rasa tak lawas..kecuali satu kerja tu gaji beribu..baru lawas kot..hehe

      Reply
  1. saha

    Salam, memula sekali saya salute pada En. Hafizul, kerana memilih tajuk ini.
    Memang plan lepas ni, saya nak berhenti kerja, mana taknya lain jawatan diminta, bila dapat lain kerja yang diberi. perlu ingat (kerja mestilah sesuatu yang kita suka buat, sebab lama-kelamaan kerja itu akan bertambah baik).
    Tapi kalau kerja yang kita dapat itu, bukan bidang kita, bukan kemahiran kita, maknanya kita telah dizalimi. (Apabila Sesuatu tanggungjawab itu diberi pada yang bukan ahli yakni bukan orang yang sepatutnya, maka tunggulah pembalasannya) tengok hadis pun ada cakap.
    Berbalik pada cerita saya tadi, bukan saya tak bersyukur, tapi kerja ni bukan bidang saya, tapi terpaksa dan dipaksa melakukannya.
    Apabila berlaku kesilapan, tak pasal-pasal pulak kena ganti, kena pulak dipaksa melakukan kesalahan yang sememangnya bukan sengaja. Iyelah kita tak pandai buat, kenapa diberi? jawapannya mudah.
    Supaya kerja yang susah itu tidak ditanggung kerugiannya oleh pihak Majikan dan kroni serta anak saudara maranya, tapi dia kena ingat, Allah s.w.t itu Maha adil dan bijaksana.
    Tunggu sajalah pembalasan dari-NYA

    Reply
    1. hafizul Post author

      Emm ada gak persamaan dengan apa yang saya lalui sekarang ni..haha..saya buat bodoh aje la..selagi mampu saya hadapkan aje..semoga ada kebaikan untuk kita bersama nanti…

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge