Selamat Menyambut Ramadan Al-Mubarak

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Selamat menyambut bulan Ramadan Al-Mubarak diucapkan buat semua pembaca blog Pondok Kecil. Esok melangkah masuk ke bulan Ramadan yang mulia. Bulan yang penuh dengan kenikmatan dan keseronokan. Baik didunia mahupun diakhirat. Rebutlah peluang ini dengan sebaik-baiknya.

Sekadar gambar hiasan : Google Images

Sekadar gambar hiasan : Google Images

Tahun depan belum tentu lagi kita akan bertemu dengan bulan yang mulia ini. Sempena menyambut bulan Ramadan ini, banyak mesej berunsurkan kemaafan yang aku terima. Sekali fikir, macam banyak jer orang buat salah dengan aku. Haha.

Sekali sekala aku rasa macam nak balas mesej dengan ucapan “Tiada maaf bagimu”. Tapi nampak macam zalim jer kan. Aku bukan apa. Malas nak hipokrit sangat.

Aku kan baik hatinya. Jadi, aku maafkan korang semua dengan penuh rasa gembira.

Dah. Jangan sedih-sedih. Aku dah maafkan. Esok lusa kalau  buat salah lagi, aku “sulur” batang penyapu masuk ikut bontot, keluar ikut mulut. Nak?

Kita manusia biasa. Tak lekang dari membuat kesilapan dan kesalahan. Tapi kalau dah kerap sangat, itu dah jadi manusia luar biasa. Yang dibolehkan untuk aku guna teknik “sulur” batang penyapu.

Jadi, hari ni aku malas nak sembang panjang sangat. Cuma nak pesan beberapa perkara :

  1. Malam ni pergi terawih.
  2. Balik terawih lekas tidur. Peluk isteri masing-masing dan jangan sampai terbabas. Esok mesti bangun mandi dan makan sahur.
  3. Buat kerja waktu siang, jangan tersalah makan kuaci yer. Maklumlah dah ada orang buat bekas kuaci pakai kertas soalan rejek sekarang ni. Haha.
Jangan marah aaa.... Haha

Jangan marah aaa…. Haha

Lain-lain pesanan, dah tak ada. Cuma nombor 1 dan 2 tu ambil cakna sikit yer. Haha.

p/s : Selamat membaca dan semoga terhibur hendaknya.

12 thoughts on “Selamat Menyambut Ramadan Al-Mubarak

    1. hafizul Post author

      Dahhhh terlepas dah..lepas berbuka puasa pertama..lepas solat magrib, terus lena atas sejadah..sedar2 kol 10.30… Bahana makan terlajak kenyang.. bahaya2..haha

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge