Senarai Kerja Kosong Di Internet

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Kerja kosong di internet?

“Ha ah. Banyak kerja yang korang boleh jumpa di Internet. Ada yang jual produk dan perkhidmatan, ada yang jual ebook, ada yang kerjanya jadi tukang review produk dan sebagainya lagi.”

“Nanti korang baca kat blog Pondok Kecil la malam ni. Aku suruh admin dia kongsikan. Ye?”

kerja kosong di internetHaha. Dialog tu, ada yang boleh percaya dan ada aku reka. Yang aku reka tu, korang faham-faham aje lah kat mana tipunya. Tadi, ada sembang dengan kawan merangkap sahabat lama. Tetiba pula jumpa kat pejabat Pos Jerteh. Kadang-kadang rasa macam luas dah dunia ni. Tapi kenapa jumpa gak mamat poyo sorang ni.

Kalau jumpa awek merangkap bekas kekasih zaman sekolah rendah dulu ok gak. Ni jumpa mamat yang tersangat poyonya. Dah tu, masa zaman sekolah dulu dia memang suka buli aku. Geram jer aku tengok muka dia. Kecik besar, kecik besar jer badan mamat ni. Rasa nak jentik-jentik aje telinga dia sampai bengkak.

Yer la dulu aku budak SKIMA. Seluar kaki luas, baju tuck in, pakai pulak neck tie. Yang diorang semua bengang dengan aku masa tu mungkin aku ni anak emas cikgu kot. Tapi gelaran anak emas cikgu, tak lama aku pegang. Disebabkan tension yang melampau dan jadi bahan ujikaji geng-geng keras kepala, aku hidup sepertimana yang mereka kehendaki. Haha.

Ok. Bukan cerita budak hingusan yang aku nak kongsikan hari ni. Aku cuma nak konsikan kerja kosong yang ada di Internet. Kepada mereka yang berminat boleh la baca artikel ni sampai habis. Ada yang bermakna untuk korang dan ada yang biasa-biasa aje untuk korang. Pilihan di tangan anda. Jangan kutuk aku bukan-bukan disebabkan oleh perkara yang korang sendiri tak suka ambil tahu. Dah serik aku kena buli. Tak kan korang pun nak buli aku gak.

Kan? Kan?

Ok. Dibawah ni aku senaraikan kerja kosong yang ada di Internet :-

1. Night Time Data Entry Worker Needed

I need 200 night time Data entry worker. New Freelancer are welcome in my project. The operator who have minimum 25 wpm typing speed in English. They can apply for this job. I will give weekly and good payment.

Posted On: January 06, 2014 09:08 UTC
Category: Administrative Support > Data Entry

 apply kerja

 

 2. Need Data Entry Expert Copy/paste Data Converstion

I need expert Data entry Operator who convert 5000 pdf documents into word file.
– Our clients application forms.
– Our employes Records.
– Applicants Records

(Continue Work)

Posted On: January 06, 2014 09:51 UTC
Category: Administrative Support > Data Entry
Skills: data-entry,pdf-conversion

 apply kerja

 3. Data Entry 8211 From Email to Excel 8211 250 Records

Must be completed today within the next 3-4 hours. Data Entry – From Email to Excel – 250 Records (4-5 Fields). Simple copy and paste required, few hour of work, must be completed today. Sample will be provided once you apply – please be ready to chat on Odesk.

Posted On: January 06, 2014 07:11 UTC
Category: Administrative Support > Data Entry
Skills: data-entry

 apply kerja

 4. Paste in Excel Sheet

Looking to hire a person to do simple Copy-Paste Job. Data copy from internet – no searching – paste in excel sheet. Since this is a low skill work – I will hire person who can do it cheap and has lot of hours to work on per week.

Posted On: January 05, 2014 23:45 UTC
Category: Administrative Support > Data Entry
Skills: data-entry

 apply kerja

 Ok. Cukup 4 kerja kosong sahaja untuk kali ni. Tak sempat aku nak senaraikan semuanya. Banyak sangat. Korang boleh tengok sendiri apabila korang daftar dengan pihak Jobdirumah. Lepas korang daftar, pihak Jobdirumah akan berikan panduan beserta dengan video berkenaan dengan panduan kerja berkaitan.

Semua duk merungut pasal barang naik. Harga makanan di kantin sekolah naik pun dah menjadi isu sekarang. Selaku rakyat yang perihatin dan CAKNA, aku tak kesah sangat. Sebabnya, dah terang lagi bersuluh. Masa anak aku sekolah nanti, mesti kena belanja RM10 sehari untuk makan pagi, tengahari dan petang.

Jadi, disebabkan oleh kesedaran tu tinggi dalam diri aku, aku sekarang ni dah cuba dan cuba untuk memohon kerja kosong di internet. Cuma belum masanya dan belum juga rezekinya lagi. Haha.

p/s : Selamat mencuba dan selamat menyimpan duit dengan begitu banyak sekali.

27 thoughts on “Senarai Kerja Kosong Di Internet

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge