Tag Archives: artikel nasihat

Jangan Perkecilkan Impian Aku

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Impian dalam kehidupan ini seringkali dikaitkan dengan cabaran dan dugaan. Onak dan duri terpaksa ditempuhi demi mengejar impian tersebut. Dalam sedar ataupun tidak sedar akan ada segelintir manusia yang pandang sinis terhadap impian yang telah tersemat utuh di sanubari. Pandangan sinis dari mereka, ditelan jangan, dilayan pun jangan. Andaikata kita ambik kesah dengan pandangan negatif macam tu, sampai bila-bila pun kita tak kan berjaya menggapai impian kita tu.

jangan perkecilkan impian aku

Sedih tau bila impian kiterrr ni diperkecilkan…

Continue reading Jangan Perkecilkan Impian Aku

Adat Kehidupan Macam Ni Lah…

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Kehidupan adalah sebuah roda yang teguh berpusing di atas paksinya sendiri. Makhluk yang bernama manusia mempunyai sebuah kehidupan yang begitu sempurna daripada makhluk-makhluk yang lain. Ada masanya, pusingan roda itu akan tergelincir daripada paksi dan landasan yang sepatutnya. Begitulah kehidupan kita manusia sejagat. Ada masa kita akan tergelincir daripada landasan yang betul. Dan setiap kali kehidupan kita terbabas, akan ada insan yang hadir membantu.

adat kehidupan macam ni lah disamping telatah anak tersayang

Continue reading Adat Kehidupan Macam Ni Lah…