Tag Archives: belajar menjahit baju

Tak Ada Tajuk Special

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Ok. Pertama sekali aku ucapkan tahniah kepada Encik Titan dan Puan Titan. Selamat menempuh alam perkahwinan. Selamat pengantin baru. Selamat bersuka ria. Selamat menjadi papa dan mama. Dan semoga selamat semuanya. Ok. Aku sokong kata-kata dibawah ni.

tak ada tajuk special

Ok. Macam pinang dibelah dua.

Continue reading

Keuntungan Daripada Belajar Menjahit

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Banyak keuntungan yang akan kita perolehi daripada belajar menjahit baju. Tidak kiralah baju melayu, baju kebaya, baju kurung dan sebagainya lagi. Apa yang penting, korang dapat menguasai asas menjahit baju, itu dah cukup bagusnya. Bukan senang untuk menjahit baju. Dan bukan senang juga untuk menjahit sehelai sarung bantal.

belajar menjahit Continue reading

Pendapatan Kelima Dari Panduan Menjahit Baju

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Belajar menjahit dengan panduan menjahit baju yang terjamin kesahihannya amatlah perlu diambil perhatian yang sewajarnya. Pelbagai jenis panduan menjahit baju yang terdapat di pasaran. Pasaran online mahupun pasaran offline. Selaku pembeli dan pengguna yang bijak, kita seharusnya ambil cakna pada hal remeh temeh macam ni. Bukan apa kot nanti membazir pula. Kan?

panduan menjahit baju Continue reading

Bila Si Dia Mengada Nak Belajar Menjahit Baju

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Kemeriahan Aidiladha semakin hari semakin suram. Suasana hiruk pikuk dan riuh rendah sanak saudara kini semakin lekang dan sunyi. Kehadiran mereka di Aidiladha telah mencoretkan sejuta kenang-kenangan di sanubari. Sedikit sebanyak kenangan itu akan dipetik bila ia diperlukan kelak. Untuk terkahir kalinya aku ingin katakan, semoga korang semua selamat sampai ke destinasi yang dituju. Ye?

selamat jalan wahai perantauGambar : Google Images
Semoga kita bersua lagi di Aidiladha 1435h. InsyaAllah.

Continue reading

Pendapatan Keempat Dari Panduan Menjahit Baju

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah. Akhirnya berjaya juga mendapat komisen daripada Program Menjahit Baju. Komisen diterima beberapa hari yang lepas sungguh bermakna dalam hidup aku. Lebih bermakna kerana blog-blog aku berjaya menjana pendapatan walaupun nilainya sikit jer. Kalau orang kaya tengok nilai ni, ibarat celah gigi diorang jer. Haha. Itu semua, sikit pun aku tak kesah.

komisen menjahit bajuGambar : Google Image

Continue reading