Tag Archives: belajar menjahit

Pendapatan ke-24 Panduan Menjahit Baju

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah. Pendapatan ke-24 panduan menjahit baju telah pun diperolehi. Sebulan lebih aku tak merasa duit komisen panduan menjahit baju. Tak sangka. Kelmarin dapat berita gembira. Baru seronok nak ukirkan sedikit senyuman manis buat korang semua. Haha.

komisen menjahit baju 23

Alhamdulillah. Bolehj senyum sikit hari ni…

Continue reading

Permulaan Tahun 2015 Yang Baik

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Permulaan tahun 2015 memang mengembirakan. Terutamanya dalam dunia blogging. Walaupun kerja hakiki sekarang ini masih belum mendapat jawapan penyambungan kontrak, namun ada kegembiraan yang telah diberikan oleh-Nya.

Continue reading

Keuntungan Daripada Belajar Menjahit

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Banyak keuntungan yang akan kita perolehi daripada belajar menjahit baju. Tidak kiralah baju melayu, baju kebaya, baju kurung dan sebagainya lagi. Apa yang penting, korang dapat menguasai asas menjahit baju, itu dah cukup bagusnya. Bukan senang untuk menjahit baju. Dan bukan senang juga untuk menjahit sehelai sarung bantal.

belajar menjahit Continue reading

Pendapatan Kedua Dari Panduan Menjahit Baju

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Bulan puasa kian menghampiri kita. Tempiasnya sudah mula dirasai. Promosi pakej berbuka puasa pun sudah merasai kehangatannya. Begitu juga dengan penjual kuih muih sekalian. Ada yang tengah merancang apa yang ingin dilakukan di dalam bulan puasa nanti. Tidak lupa juga pada mereka yang sedang giat mempromosikan produk-produk mereka, selamat melakukan promosi secara berhemah. Sila jangan buat aktiviti SPAM. Nanti kan basi jer kuih muih korang semua. Haha.

pendapatan ketiga dari panduan menjahit baju

Kredit : Wahhh seronoknya belajar menjahit

Continue reading

Pendapatan Kelapan dan Kesembilan Dari Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Selamat bekerja untuk warga pendidik semua. Kepada yang dalam mood cuti, sila kemaskini fikiran anda yang cuti dah habis. Kepada cikgu-cikgu diharap korang semua sabar dan tabah dalam mengharungi dugaan sebagai pendidik. Besar amanah korang semua wahai warga pendidik. Hehe. Kadang-kadang terasa ada keuntungan juga jadi cikgu kan? Oh Cikgu, setiap tahun ada cuti. Tempoh cuti pun lama jer. Cuti gaji berjalan. Tak macam aku bila nak cuti, awal-awal dah fikir duit gaji mesti kena potong. Tak kira lah cuti apa pun, asal jer sebut cuti, gaji mesti kena potong.

pendapatan kelapan dan kesembilan dari jobdirumah

Continue reading