Tag Archives: blog denaihati

Permulaan Ramadan Yang Menyedihkan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Pertama kali dalam hidup, aku berhadapan dengan keadaan yang agak sukar untuk aku terima dengan hati yang terbuka. Walaupun perit, walaupun sakit, namun semua itu adalah anugerah yang terindah yang pernah hadir dalam hidup aku sebagai seorang manusia. Kehidupan. Adakala kita bersedih. Adakala kita gembira. Namun, apa maknanya jika kesedihan melebihi kegembiraan? Dugaan demi dugaan hadir untuk menguji tahap keimanan yang ada dalam diri ini.

permulaan ramadan yang menyedihkan

Kredit : “Aku Tidak Mampu Bertahan Lagi… Ya Allah”

Continue reading

Pendapatan Ke 16 Dari Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah. Syukur ke hadrat ilahi di atas segala nikmat dan rezeki yang telah diberikan. Kelmarin aku dapat duit dari program Jobdirumah. Sepanjang bulan Jun 2013, langsung tak dapat komisen dari program Jobdirumah. Bukan rezeki nak buat macam mana. Apa yang penting, teruskan berusaha dan jangan sesekali mudah putus asa. Walaupun hakikatnya korang sekarang tengah berputus asa, tapi jangan tunjukkan kekecewaan korang tu yer.

pendapatan ke 16 dari jobdirumah

Kredit : Google Images

Continue reading

YeYe Esok Mengundi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Tanggal 5 Mei 2013 bakal menjelang tiba. Lima tahun sekali rakyat di tuntut untuk membuat pilihan. Pilihan yang bakal menentukan masa depan negara. Pilihan yang bakal mencorakkan negara Malaysia ke arah negara yang aman dan makmur. Jadi buatlah pilihan yang tepat dan pilih la calon yang betul-betul layak untuk menjadi pemimpin dalam tempoh lima tahun akan datang. Kehangatan kempen mengundi banyak memberi impak yang begitu besar dalam diri aku. Ada yang negatif dan ada yang positif.

mengundi

Kredit : Google

Continue reading

Sepetang Bersama Blogger 2013 – #SBB2013

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah semangat untuk meneruskan perjuangan bersama Pondok Kecil masih belum pudar. Walaupun sering menghadapi masalah, namun semangat untuk meneruskan kerjaya sebagai seorang blogger masih kuat. Selepas dugaan broadband kena pukul hari tu, masalah kesihatan pula datang menguji. Siapa pernah terkena cirit birit? Mesti korang rasa macam mana aku rasa. Seksa dan amat menyedihkan. Huahuahua. Bila jadi macam ni teringat pada artikel rakan blogger yang bertajuk Masalah Blog + Kekangan Masa= Malas Update Blog. Disebabkan lama tinggalkan halaman blog, kemalasan untuk update blog tu terasa la jugak. Huhu.

sepetang bersama blogger

Continue reading