Tag Archives: blog popular

Jiwa Kacau

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Beberapa hari ni…

Terkena sindrom jiwa kacau… Serba serbi tak kena jadinya.

Jiwa kacau yang pertama…

Macam selalu la. Malas nak buat satu kerja pun. Rasa nak rilek jer sepanjang hari. Nak duduk rumah, nak lepak dengan anak isteri jer. Bukak komputer, nak main dan hadap game solitaire puas-puas. Game tu tak pernah menang aku main. Bertambah kacau jiwa ni.

jiwa kacau

Continue reading

Jangan Perkecilkan Impian Aku

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Impian dalam kehidupan ini seringkali dikaitkan dengan cabaran dan dugaan. Onak dan duri terpaksa ditempuhi demi mengejar impian tersebut. Dalam sedar ataupun tidak sedar akan ada segelintir manusia yang pandang sinis terhadap impian yang telah tersemat utuh di sanubari. Pandangan sinis dari mereka, ditelan jangan, dilayan pun jangan. Andaikata kita ambik kesah dengan pandangan negatif macam tu, sampai bila-bila pun kita tak kan berjaya menggapai impian kita tu.

jangan perkecilkan impian aku

Sedih tau bila impian kiterrr ni diperkecilkan…

Continue reading

Review Blog Juara Jun 2013

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah. Sudah masuk hari ketujuh kita berpuasa. Pelbagai kerenah dan pelbagai cabaran telah dilalui. Mewujudkan blog popular yang sebenarnya agak sukar. Pelbagai cabaran dan onak berduri terpaksa kita lalui. Popular dari pelbagai sudut, memang susah untuk kita hadamkan dalam satu tempoh masa yang singkat. Bulan puasa adalah bulan untuk menahan diri daripada pelbagai nafsu buas yang selama ini bebas berkeliaran di tanam-tanam hati.

review blog

Kredit : Google Images

Continue reading

Pendapatan Ke 16 Dari Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah. Syukur ke hadrat ilahi di atas segala nikmat dan rezeki yang telah diberikan. Kelmarin aku dapat duit dari program Jobdirumah. Sepanjang bulan Jun 2013, langsung tak dapat komisen dari program Jobdirumah. Bukan rezeki nak buat macam mana. Apa yang penting, teruskan berusaha dan jangan sesekali mudah putus asa. Walaupun hakikatnya korang sekarang tengah berputus asa, tapi jangan tunjukkan kekecewaan korang tu yer.

pendapatan ke 16 dari jobdirumah

Kredit : Google Images

Continue reading

Review Blog Penaja Pertama Giveaway Pondok Kecil

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah sambutan untuk giveaway pondok kecil mendapat perhatian daripada rakan blogger yang selalu berkunjung ke laman blog pondok kecil. Dan aku harap sambutan untuk giveaway ni mendapat sambutan yang menggalakkan daripada rakan blogger sekalian. Daripada giveaway ni dapatlah aku pelajari satu dua perkara yang sebelum ini tidak terlintas pun di fikiran. Dan aku nak ucapkan jutaan terima kasih kepada mereka yang sudi menolong dalam memberi pendapat berkenaan dengan giveaway untuk semua by pondok kecil. Memang indah hidup dalam arena blogging. Tolong menolong telah sebati dalam jiwa rakan blogger sekalian. Terima kasih, aku amat menghargainya.

giveaway

Continue reading