Tag Archives: contest eizil

Contest Eizil dan Contest Denaihati Serta Contest Hatiputera

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah contest iphone 5 gadjet impian telah pun melabuhkan tirainya. Tak sabar rasanya nak tunggu pengumuman tugasan kedua yang akan saudara Amir pemilik blog Denaihati umumkan. Mungkinkah lebih mencabar atau sebaliknya? Sama-sama la kita nantikan. InsyaAllah ada kelapangan waktu, akan aku sambung balik aktiviti melawat rakan blogger yang menyertai contest iphone 5 tu. Sepanjang aku duk baca entri korang semua, rata-rata memilih rekabentuk dan camera iphone 5 ni. Ada la satu dua artikel yang lebih kurang sama dengan minat aku tu. Hehe. Semoga rezeki korang semua murah yer. Iphone 5…….. Siapa yang tak nak kan.

Tak lupa juga contest yang saudara Eizil anjurkan juga sudah nak sampai ke penghujungnya. Bagi mereka yang belum melengkapkan kesemua tugasan yang diberikan, apa tunggu lagi. Ambil masa lapang anda sekejap dan siapkan tugasan yang saudara Eizil mahukan tu. Hehe. Bagi pendapat peribadi, rugi kalau korang tak siapkan tugasan tu kerana untuk tugasan pertama, korang semua dah sertai. Alang-alang menyelup pekasan, biar sampai ke pangkal lengan. Alang-alang dah buat tugasan pertama dan kedua, biarlah sempurna sampai ke tugasan ketiga. Hehe. Amacam cantik tak pantun aku tu. Terbaik kan. Hehe. Tugasan ketiga ni ada pecahan iaitu Cadangan dan Kritikan serta Produk Yang Anda Inginkan Dari Eizil Network.

Continue reading

Impian Dan Perancangan Pondok Kecil

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Impian Dan Perancangan Pondok Kecil. Awal pagi dikala jauh dari kesibukan kerja, terdetik dihati untuk mencoretkan sedikit nukilan buat tatapan rakan blogger. Nukilan bersahaja untuk menyelesaikan tugasan kedua berkenaan dengan perancangan dan impian seseorang dalam tempoh masa 3 tahun akan datang. Satu tugasan yang memerlukan ketelitian dalam penulisan agar cerita yang ingin disampaikan dapat difahami oleh rakan blogger. Mungkin dalam entri ini, akan menjawab segala persoalan yang terdetik dihati rakan blogger sekalian berkenaan dengan slogan pondok kecil iaitu Di Sini Impian Bermula.

Setiap mereka yang bergelar blogger, aku percaya mereka mempunyai impian. Kalau tak ada impian, mana mungkin terhasilnya sesuatu blog. Tak kiralah impian itu besar atau kecil, semuanya di bina atas satu impian. Di antara beribu impian yang disemat, mungkin terdapat satu impian yang ingin menjadi kenyataan. Semua manusia tidak mempunyai kelebihan dalam memenuhi kesemua impian mereka. Mahukan rumah besar, mahukan kereta besar, mahukan gaji besar, mahukan kehidupan yang mewah dan pelbagai lagi, namun berapa kerap sahaja yang berjaya melengkapkan kesemuanya. Dan semua impian yang disemai itu, jika tidak dibajari dengan usaha dan perancangan yang rapi, ia ibarat angan-angan Mat Jenin sahaja. Bak kata pujangga “ Kalau tidak dipecahkan ruyung, manakan dapat sagunya.

Continue reading

Pengalaman Membina Pondok Kecil

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Pengalaman membina pondok kecil sudah semestinya tidak pernah aku lupakan. Walaupun seminit, ia tetap segar bermain dalam kotak fikiran. Andai hati dan fikiran berada dalam ketenangan, pastinya halaman pondok kecil sentiasa menjadi mainan fikiran. Bukan aku terlalu teruja dengan blog aku, tapi aku terlalu memikirkan apakah masalah dan apakah cara yang terbaik dalam menyelesaikan masalah tersebut.

Berbekalkan sedikit ilmu di dada, sudah semestinya keputusan yang aku buat ini amat sukar untuk diterima oleh akal fikiran yang waras. Namun sedikit pendedahan berkenaan hal-hal perkomputeran, telah memberi aku semangat untuk membuat satu halaman bertemakan kehidupan dalam alam maya. Agar apa yang hendak aku ceritakan ini dijadikan bahan bacaan yang dikategorikan sebagai bahan kelakar, bahan sedih dan bahan yang amat membosankan.

Segala-galanya mungkin terjadi jika diselitkan dengan usaha yang tak pernah mengenal erti putus asa. Seawal penubuhan blog pondok kecil, aku begitu bersemangat dalam mempelajari selok belok dunia blogging. Banyak masa dikorbankan demi memenuhi slogan pondok kecil iaitu di sini impian bermula. Slogan ini aku fikir logik untuk diletakkan bersama kerana blog pondok kecil adalah langkah pertama untuk aku menggapai impian aku. Maka lahirlah Pondok Kecil – Di Sini Impian Bermula.

Continue reading