Tag Archives: contest review blog

Sirap Limau – Segar Lagi Menyegarkan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Sirap Limau – Segar Lagi Menyegarkan. Ia merupakan tagline kepada sebuah laman blog yang agak unik pengisiannya. Apa yang korang fikirkan bila baca tagline macam tu? Bayangkan tentang makanan? Menu istimewa sepanjang tahun selama 365 hari beturut-turut? Ataupun, kisah yang berkisarkan tentang sirap limau semata-mata? Walau apa pun yang korang bayangkan, mesti ada satu persamaannya dengan apa yang aku bayangkan.

facebook sirap limau

Facebook Sirap Limau
Macam ganas aje tuuu… Kalau macam ni, kesian kat kaum hawa.. Ketakutan…

Continue reading

Review Blog Perdana Mentari (PM)

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Review blog Perdana Menteri,
Blog 1malaysia kepunyaan sendiri,
Bukan niat nak tunjuk berani,
Sekadar pantun syok sendiri.

Tajuk diberi sebagai ilusi,
Menggamit emosi di petang hari,
Ini bukan cerita sensasi,
Cerita panas jauhla sekali.

artikel review blog sempena kontest

Continue reading

Luahan Ikhlas Untuk Ahmad Faizal

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Review blog merupakan satu elemen yang cukup penting dalam penjenamaan blog. Review blog sama dengan promosi. Ia haruslah diambil kira oleh mereka yang bergelar blogger. Review blog juga adalah sebagai kayu pengukur untuk melihat sejauh mana pencapaian blog dalam satu tempoh masa yang tertentu. Kita juga boleh mengenal pasti kelemahan dan kelebihan yang ada di mata rakan pembaca. Melalui proses review blog ini juga, ia dapat memberikan garis panduan dan rujukan yang berguna buat rakan blogger yang lain. Tidak dinafikan, salah satu strategi pemasaran yang hebat adalah melalui perkataan “REVIEW”. Sebab itu wujudnya perkataan Review Tak Terkalah.

luahan ikhlas

Continue reading