Tag Archives: felda tenang

Mak Buatkan Kiter Cempedak Goreng

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Hari ni kiter balik ke Felda Tenang. Kampung kiter masa zaman kecik-kecik hinggalah ke zaman sekarang. Dulu masa kiter kecik, kiter suke lepak-lepak kat tepi bukit-bukau. Tengok pemadangan ciptaan Tuhan. Sungguh tenang sangat. Setenang namanya kampung Felda Tenang. Tapi sejak kiter besar ni kiter jarang dah lepak kat tepi bukit bukau. Sebab sekarang ni dah tak banyak bukit bukau yang ada. Semunya dah kena terokai untuk aktiviti pembalakan.

kayu balakKredit : Kayu Balak

Continue reading

Budak Nakal – Ajar Dengan Kasih Sayang Atau?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Budak nakal. Pernah tak korang jumpa dengan budak nakal? Macam mana perasaan korang bila terserempak dengan golongan manusia yang nakal tu? Siapa pun pasti melalui detik indah bersama budak-budak yang nakal. Cuma jenis kenakalan sahaja yang berbeza. Nakal zaman dahulu dah tak sama dengan nakal zaman sekarang.

wajah budak nakal

Continue reading