Tag Archives: hidup mesti berani

Kisah Yang Tak Ingin Aku Lalui

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Malam tadi isteri aku kena menghadiri satu perbincangan. Entah la apa yang dibincangkan di malam hari. Sibuk mengalahkan Menteri Besar. Tahulah bulan Julai ni ada pengundian pulak untuk kawasan Kuala Besut, Terengganu. Tak kan sebab tu isteri aku nak kena sibuk. Nak kata Ketua Wanita Umno, bukan. Emm lantak lah. Asal dia bahagia. Aku merana pun tak apa. Maka tinggallah aku bersama si anak kat rumah ni.

kisah yang tak ingin aku lalui

Continue reading

Hidup Mesti Berani

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Hidup mesti berani. Kehidupan sentiasa berubah mengikut peredaran masa. Setiap hari, pelbagai cabaran dan dugaan yang baru mesti kita tempuhi. Oleh sebab itu, kehidupan zaman ini menuntut kita untuk hidup lebih berani. Berbeza dengan zaman mak ayah kita dulu. Memang mereka dilatih untuk menjadi berani. Zaman sekarang, zaman yang moden, kadang kala manusia lupa bahawa hidup itu mesti ada keberaniaan. Melihat kepada perkembangan dan tumbesaran si anak seharian, timbul pula rasa kebimbangan. Rasa gundah gulana dan sebagainya setiap kali memikirkan akan masa depan persekolahan si anak.

hidup mesti berani menempuh cabaran

Kredit : Google Images

Continue reading