Tag Archives: jana pendapatan lumayan dirumah

Bila Mereka Tanya Tentang Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Program Jobdirumah tidak asing lagi pada pandangan mata aku sebagai orang baru dalam dunia internet. Dapat menjana pendapatan sampingan sungguh menghiburkan. Program Jobdirumah merupakan platfon yang aku rasa sangat terbaik setakat ini. Maklumlah orang tak pandai bab SEO pun boleh jana pendapatan ratusan ringgit. Inikan pula mereka yang sememangnya pakar dalam teknik SEO.

tentang jobdirumah

Continue reading

Pendapatan Ke 16 Dari Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah. Syukur ke hadrat ilahi di atas segala nikmat dan rezeki yang telah diberikan. Kelmarin aku dapat duit dari program Jobdirumah. Sepanjang bulan Jun 2013, langsung tak dapat komisen dari program Jobdirumah. Bukan rezeki nak buat macam mana. Apa yang penting, teruskan berusaha dan jangan sesekali mudah putus asa. Walaupun hakikatnya korang sekarang tengah berputus asa, tapi jangan tunjukkan kekecewaan korang tu yer.

pendapatan ke 16 dari jobdirumah

Kredit : Google Images

Continue reading

Pendapatan Ke-10 Dan Ke-11 Dari Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah aku dapat duit lagi. Walaupun tak banyak tapi cukup untuk membuktikan bahawa buat duit dengan blog memang tidak pernah menghampakan. Allah itu Maha Adil. Maha Kaya. Dikala duit gaji dah mencecah ke paras bahaya, namun diberikan juga rezeki dari arah yang berbeza. Dapat lagi bernafas untuk sehari dua sampai tiba rezeki yang lain pula. Perbelanjaan di kampung kata orang menjimatkan. Berbeza di bandar. Tapi aku rasa kos sara hidup kat mana-mana pun sama jer.

kucing

Kredit : Google

Continue reading

Pendapatan Kelapan dan Kesembilan Dari Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Selamat bekerja untuk warga pendidik semua. Kepada yang dalam mood cuti, sila kemaskini fikiran anda yang cuti dah habis. Kepada cikgu-cikgu diharap korang semua sabar dan tabah dalam mengharungi dugaan sebagai pendidik. Besar amanah korang semua wahai warga pendidik. Hehe. Kadang-kadang terasa ada keuntungan juga jadi cikgu kan? Oh Cikgu, setiap tahun ada cuti. Tempoh cuti pun lama jer. Cuti gaji berjalan. Tak macam aku bila nak cuti, awal-awal dah fikir duit gaji mesti kena potong. Tak kira lah cuti apa pun, asal jer sebut cuti, gaji mesti kena potong.

pendapatan kelapan dan kesembilan dari jobdirumah

Continue reading

Pendapatan Ketujuh Dari Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah. Syukur ke hadrat ilahi di atas segala rezeki yang telah diberikan. Rezeki memang sukar untuk diduga. Kadang-kala ia hadir tanpa di paksa. Kadang-kala ia hadir dengan dipaksa. Begitulah lumrah kehidupan kita sebagai manusia. Mencari sumber kewangan untuk meneruskan kehidupan merupakan satu tuntutan. Sabar, usaha dan tawakal adalah kunci kejayaan. Usaha yang tidak pernah mengenal erti putus asa mendorong seseorang itu untuk berjaya mengecapi apa yang di impikan.

kucing

Kredit : Google

Continue reading