Tag Archives: Kad pengenalan

Kelebihan Mykad Smart Shopper

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Kelebihan Mykad Smart Shopper. Mungkin ramai yang belum faham secara menyeluruh berkenaan dengan Mykad Smart Shopper ni kan? Secara logiknya, aku sudah faham beberapa perkara. Teori yang program Mykad Smart Shooper pakai ni pun sama dengan teori kad pengisian minyak. Beli barang, tunjukkan kad pengenalan dan korang akan dapat mata. Kumpul mata, tebus mata dan korang akan dapat ganjarannya. Aku harap korang boleh faham dah la. Haha.

kelebihan mykad smart shopper

Continue reading

Flyer IC Haiwan Kesayangan

Kad Pengenalan Haiwan Peliharaan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Laaa aku baru tahu. Sedangkan benda ni dah lama wujud. Pelihara kucing selama ni tak pernah pun tahu kena register. Bila aku tengok flyer Kad Pengenalan Haiwan Kesayangan ni, tetiba aku tersenyum. Rasa nak tergelak pun ada. Hahaha.

Dalam Metro pun ada cerita pasal menda ni semua. Dulu aku tak ambil cakna sangat hal-hal berkaitan dalam akhbar ni. Sejak adanya Pondok Kecil, rasa macam nak ambil tahu semua.

Flyer IC Haiwan KesayanganDalam blog ini pun ada menceritakan pasal menda ni semua. Rupanya dah lama Jabatan Veterinar keluarkan maklumat ni. Nampaknya kucing kat rumah aku tu, kena pergi dekat pejabat Veterinar terdekat la untuk didaftarkan.Bawa RM 7.00 boleh proses lalu.

Haiya kucing pun kena buat IC. Macam-macam lah.