Tag Archives: kehidupan

Mesti Korang Nak Tahu Kan???

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Setiap yang hidup, pasti akan merasai mati. Dan setiap yang bahagia, pastinya akan merasai derita. Tidak terkecuali juga sedih dan gembira. Itulah lumrah hidup yang perlu diterima selaku manusia yang berjiwa raga.

kehidupan

Sekadar gambar hiasan. Kredit : http://shadowness.com/dkznwq

Continue reading

Maafkan Aku Jika Ada Yang Terasa

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Kehidupan ini tidak lekang daripada membuat kesilapan dan kesilapan, serta kesilapan. Secara normalnya, sehari manusia akan membuat satu kesilapan dan kesilapan itu mungkin dalam keadaan sedar, tidak sedar dan mungkin juga sengaja cari pasal. Andai kata masa ni kita sedang melakukan kesilapan, cepat-cepat lah memohon maaf pada mereka yang terlibat.

maafkan aku jika ada yang terasa

Continue reading

Adat Kehidupan Macam Ni Lah…

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Kehidupan adalah sebuah roda yang teguh berpusing di atas paksinya sendiri. Makhluk yang bernama manusia mempunyai sebuah kehidupan yang begitu sempurna daripada makhluk-makhluk yang lain. Ada masanya, pusingan roda itu akan tergelincir daripada paksi dan landasan yang sepatutnya. Begitulah kehidupan kita manusia sejagat. Ada masa kita akan tergelincir daripada landasan yang betul. Dan setiap kali kehidupan kita terbabas, akan ada insan yang hadir membantu.

adat kehidupan macam ni lah disamping telatah anak tersayang

Continue reading

Sebenarnya Kita Sangat Beruntung

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Sebenarnya kita sangat beruntung. Dalam kehidupan ini, kita dah memiliki keuntungan sebenarnya. Tapi dalam sedar ataupun tidak, kita seringkali tidak menghargai keuntungan yang kita sedang nikmati saat ni. Apa yang kita nampak hanyalah keuntungan melibatkan wang ringgit sahaja. Juga keuntungan melibatkan urusan perniagaan. Mungkin benarkan apa yang aku cakap kan ni.

sebenarnya kita sangat beruntung

Continue reading

Perbezaan Kita dan Nabi SAW Menyambut Hari Raya

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah. Ramadan telah berlalu dengan seribu satu kenangan dan pengalaman indah. Pengalaman pahit dan manis, jadikan ia sebagai rencah dalam meniti arus kehidupan di masa hadapan. Apa yang baik sepanjang bulan Ramadan 1434h ni, kita jadikan iktibar sehingga ke hujung nyawa. Segala perkara positif yang telah di adunkan sepanjang bulan Ramadan, jadikanlah ia sebagai panduan untuk kehidupan hari ini, esok dan selamanya. Semoga ketemu lagi kita semua di bulan Ramadan 1435h nanti. InsyaAllah.

menyambut hari raya

Continue reading