Tag Archives: kerja dirumah

Peluang Kerja Online Bersama TaskV

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Semakin lama kita hidup, semakin banyak cabaran dan dugaan yang harus ditempuhi. Masalah dengan keluarga, kesempitan wang ringgit dan seribu satu hal duniawi yang terpaksa kita tempuhi. Walaupun bukan keperitan yang dipinta, namun ia senantiasa hadir menyapa.

Orang-miskin

Sekadar gambar hiasan : Google Images

Continue reading

10 Sebab Susah Nak Dapat Kerja Dengan Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Ok. Hari ini aku kongsikan 10 sebab kenapa susah sangat nak dapat kerja dengan jobdirumah.

Sebelum aku melangkah kepada perenggan yang seterusnya, pertama sekali aku nak pohon sejuta kemaafan. Mungkin artikel yang bakal korang bacakan ini dapat membunuh perasaan gembira, perasaan ceria dan sebagainya lagi. Mungkin juga selepas korang baca artikel ni, korang akan rasa marah, geram dan bengang pada aku. Ketidakpuasan hati korang selepas membaca artikel ni, aku harap halalkan aje. Sekiranya korang rasa tak sanggup nak baca artikel ni sampai habis, sila klik butang pangkah pada browser anda. Tak pun shutdown terus komputer tu.

10 sebab susah nak dapat kerja dengan jobdirumah

Continue reading

Pendapatan Ke 18 Dari Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Tiada kata secantik bahasa,
Untuk ku puji adinda,
Tiada gambar secantik lukisan,
Nak ku tunjukkan perasaan,

Ya. Aku gembira hari ni. Entah lah. Aku rasa nak gembira sakan aje hari ni. Macam orang berbini muda aje perasaan ni. Padahal hakikatnya dah lama aku berkahwin. Nak masuk tahun ke empat dah kot. Ehh tahun ke tiga  atau tahun ke empat ekk? Entah la aku sendiri pun tak pasti. Haha. Tak apa. Reminder akan berbunyi bila tiba masanya nanti. Idea menyambut hari ulangtahun pun tak fikir lagi.

pendapatan ke 17 dari jobdirumah

Continue reading

Dua Hari Sahaja Lagi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Apa yang ada dengan dua hari?

Dalam masa dua hari, boleh buat apa lah sangat kan?

Dua hari, satu tempoh yang agak singkat. Tidak sepanjang tempoh dua tahun. Dua tahun, macam-macam benda yang boleh di buat. Kalau nak bagi masa pun, bagilah masa dua minggu ke, dua bulan ke, dua tahun ke. Barulah sempat aku nak buat semua ni? Ya aku tahu aku kuli. Kerja makan gaji aje. Kerja kena ikut arahan dari masa ke semasa. Kalau bos kata buat, kena buatkan lah. Tak kiralah masa yang diberi cukup ke tak.

dua hari sahaja lagi KUM 2013

Continue reading

Kerja Mana Ada Senang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Dalam meniti arus kehidupan seharian, kita seringkali didedahkan dengan berbagai cabaran dan dugaan. Cabaran dan dugaan yang terpaksa kita lalui untuk menjadikan kita seorang yang matang dan berdaya saing dalam menempuh kehidupan di hari mendatang. Kita tidak boleh sesekali menyalahkan takdir dan berserah seadanya kerana kita diberi kudrat yang mencukupi untuk menjadi seorang yang rajin berusaha. Tawakal dan berserah diri hanya lah selepas berusaha, itu sebenarnya dituntut oleh agama.

Kerja, mana ada senang

Continue reading