Tag Archives: kerja

10 Sebab Susah Nak Dapat Kerja Dengan Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Ok. Hari ini aku kongsikan 10 sebab kenapa susah sangat nak dapat kerja dengan jobdirumah.

Sebelum aku melangkah kepada perenggan yang seterusnya, pertama sekali aku nak pohon sejuta kemaafan. Mungkin artikel yang bakal korang bacakan ini dapat membunuh perasaan gembira, perasaan ceria dan sebagainya lagi. Mungkin juga selepas korang baca artikel ni, korang akan rasa marah, geram dan bengang pada aku. Ketidakpuasan hati korang selepas membaca artikel ni, aku harap halalkan aje. Sekiranya korang rasa tak sanggup nak baca artikel ni sampai habis, sila klik butang pangkah pada browser anda. Tak pun shutdown terus komputer tu.

10 sebab susah nak dapat kerja dengan jobdirumah

Continue reading

Kerja Mana Ada Senang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Dalam meniti arus kehidupan seharian, kita seringkali didedahkan dengan berbagai cabaran dan dugaan. Cabaran dan dugaan yang terpaksa kita lalui untuk menjadikan kita seorang yang matang dan berdaya saing dalam menempuh kehidupan di hari mendatang. Kita tidak boleh sesekali menyalahkan takdir dan berserah seadanya kerana kita diberi kudrat yang mencukupi untuk menjadi seorang yang rajin berusaha. Tawakal dan berserah diri hanya lah selepas berusaha, itu sebenarnya dituntut oleh agama.

Kerja, mana ada senang

Continue reading