Tag Archives: kisah kehidupan

Aku Jatuh Cinta Lagi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Fuhhh… Lama giler aku tak update blog. Rasa kekok semacam bila nak menaip. Dan kisahnya terpaksa aku habiskan beberapa jam untuk membelek artikel-artikel lama dalam Pondok Kecil. Semata-mata nak dapatkan kembali rentak menulis sebagaimana dua, tiga tahun yang lalu.

Kuntuman bunga cinta…. Snap dekat rumah Mak Cik punya awek comel…

Continue reading

Kopi Kaw Tanpa Gula

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Tidur merupakan keperluan untuk setiap insan yang bernyawa. Kecuali ikan di air. Selain ikan, ada lagi ke makhluk yang tak tidur? Paling lama aku bertahan tanpa tidur ialah sehari je. Kalau hari kedua masih tak tidur, memang jem kreng.Ada-Gaya-Tak

Continue reading

Oh First My Son… You Are Clever Boy

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Sedar tak sedar, hampir 4 bulan anak aku bersekolah di Tadika Yayasan Islam Terengganu, cawangan Besut. Sedar tak sedar jugalah anak aku dah semakin pandai. Clever boy. Dan dalam sedar tak sedar itulah ada timbulnya perasaan teruja untuk lebih menghabiskan masa melayan “kepandaian” yang dimilikinya saat ini.

my son clever

Continue reading

Stress Tak Ada Duit? Ini Penyelesaiannya…

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

“Kenapa menun semacam je banggg?”
“Lain macam jer sari dua ni…”

“Stress tak ada duit la ni…”
“Nak beli apa-apa yang patut pun tak boleh… Nak bayar hutang PTPTN pun tak lepas. Dua bulan dah tunggak…”

“Ooo tak ada duit ekk… Nak kawin dua ada duit pulak???

“……..”

panduan kawin dua

Nak panduan ni? Boleh. Klik jer gambar ni..

Continue reading