Tag Archives: kucing

Pendapatan Ke 23 Dari Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Ya aku tahu ini kisah dah lama berlalu. Namun aku cuba ceritakan juga untuk tatapan manja korang semua. Di samping untuk memotivasikan diri aku sendiri. Dan untuk dijadikan kenang-kenangan di hari tua kelak. Kadang kala komisen macam ni, sikit nilainya namun besar kesannya terhadap emosi kita selaku manusia biasa. Ya itu semua perkara biasa. Ada masa kita naik ada masa kita jatuh tersungkur.

kucing dan pendapatan ke 23 dari jobdirumahGambar : Google Images

Continue reading

Pendapatan Ke 22 Dari Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Pendapatan ke 22 dari Jobdirumah. Kelmarin dapat satu komisen daripada program Affiliate Jobdirumah. Walaupun perlahan namun aku tetap bersyukur. Jerit perih yang selama ni aku tanggung akhirnya berjaya membuahkan hasil. Tekanan? Ya, memang tekanan. Bila umpan yang di pasang tak menjadi, bila kail yang kita bawa tetiba patah ditarik ikan Yu, dan sebagainya lagi rasa yang aku rasa. Apa yang aku harapkan, akan ada lagi komisen untuk hari esoknya.

kucing dan pendapatan ke 22 dari jobdirumah

Continue reading

Pendapatan Ke 18 Dari Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Tiada kata secantik bahasa,
Untuk ku puji adinda,
Tiada gambar secantik lukisan,
Nak ku tunjukkan perasaan,

Ya. Aku gembira hari ni. Entah lah. Aku rasa nak gembira sakan aje hari ni. Macam orang berbini muda aje perasaan ni. Padahal hakikatnya dah lama aku berkahwin. Nak masuk tahun ke empat dah kot. Ehh tahun ke tiga  atau tahun ke empat ekk? Entah la aku sendiri pun tak pasti. Haha. Tak apa. Reminder akan berbunyi bila tiba masanya nanti. Idea menyambut hari ulangtahun pun tak fikir lagi.

pendapatan ke 17 dari jobdirumah

Continue reading

Pendapatan Ke 17 Dari Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Ku sangka panas sampai ke petang rupanya hujan di tengah hari. Tak ku sangka cempedak menjadi nangka. Hehe. Alhamdulillah. Tiada ungkapan yang mampu diluahkan selepas menjana pendapatan ke 17 dari jobdirumah. Walaupun bulan ni baru dua kali masuk komisen dari jobdirumah, namun ia sangatlah berbaloi-baloi. Macam iklan switch to U tu la. Berbaloi-baloi. Hehe. Bagi mereka yang masuk setiap hari komisen dari jobdirumah ni, mungkin dah biasa dengan semua ni.

pendapatan ke 17 dari jobdirumah

Kredit : Google Images

Continue reading

Pendapatan Ke 16 Dari Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah. Syukur ke hadrat ilahi di atas segala nikmat dan rezeki yang telah diberikan. Kelmarin aku dapat duit dari program Jobdirumah. Sepanjang bulan Jun 2013, langsung tak dapat komisen dari program Jobdirumah. Bukan rezeki nak buat macam mana. Apa yang penting, teruskan berusaha dan jangan sesekali mudah putus asa. Walaupun hakikatnya korang sekarang tengah berputus asa, tapi jangan tunjukkan kekecewaan korang tu yer.

pendapatan ke 16 dari jobdirumah

Kredit : Google Images

Continue reading