Tag Archives: merdeka

Kemerdekaan Malaysia 2016

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Kemerdekaan Malaysia 2016

Ok. Sempena hari Kemerdekaan yang bakal tiba, aku nak ucapkan selamat Menyambut Hari Kemerdekaan Negara yang ke ……. 50. Ehh… 51… Ehhhhh. Aku dah lupa hari ulangtahun kemerdekaan Malaysia bagi tahun 2016. Yang sebetulnya kali keberapa ekkk???

kemerdekaan malaysia 2016

Google Images

Continue reading

Apa Erti Kemerdekaan

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Tanggal 31 Ogos setiap tahun merupakan tarikh kemerdekaan di Malaysia. Hari bersejarah yang akan disambut dengan penuh kemeriahan bakal di rasai tidak lama lagi. Kempen mengibar jalur gemilang telah pun hangat dilaksanakan sekarang ni. Bendera Malaysia telah berkibar megah di setiap pelusuk dan penjuru bangunan, jalan raya, kenderaan, rumah kediaman dan sebagainya lagi. Korang macam mana pula? Kereta ada letak bendera Malaysia tak?

apa erti kemerdekaan hasil ciptaan saya

Continue reading