Tag Archives: mimpi

Mimpi Ngeri Di Bulan Ramadan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Mimpi ngeri di bulan Ramadan sebenarnya telah berlaku beberapa hari yang lepas. Entah la. Celah mana yang silapnya, aku sendiri pun tak pasti. Apa yang pasti, ini mimpi penuh dengan kengerian. Taubat… Sungguh-sungguh mengharapkan. Janganlah mimpi sebegini hadir untuk kali yang keduanya.

Mimpi Ngeri Di Bulan Ramadan

Sekadar gambar hiasan : Kredit Google Images

Continue reading

Penyamun Cintaku

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Buat tatapan manja Piah binti Deris.

Apa khabar sekarang? Macam mana kehidupan Piah sekarang? Dah lama kan kita tak bersua. Mat harap Piah sihat selalu disamping keluarga tersayang. Mat kat sini sihat sejahtera. Makan lalu, tidur lena dan mandi pun basah. Walaupun hati sedang dilanda rindu pada Piah, namun selera makan Mat bertambah-tambah semenjak Piah tinggalkan Mat keseorang di Kampung Felda Tenang ni.

kisah penyamun cintaku

Continue reading

Kisah Yang Tak Ingin Aku Lalui

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Malam tadi isteri aku kena menghadiri satu perbincangan. Entah la apa yang dibincangkan di malam hari. Sibuk mengalahkan Menteri Besar. Tahulah bulan Julai ni ada pengundian pulak untuk kawasan Kuala Besut, Terengganu. Tak kan sebab tu isteri aku nak kena sibuk. Nak kata Ketua Wanita Umno, bukan. Emm lantak lah. Asal dia bahagia. Aku merana pun tak apa. Maka tinggallah aku bersama si anak kat rumah ni.

kisah yang tak ingin aku lalui

Continue reading

Hari Jumaat Yang Indah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Seperti kebiasaan hari-hari sebelumnya, apabila hendak ke tempat kerja ataupun hendak meronda-ronda kawasan kampung, aku akan melalui jalan yang sama. Jalan yang disajikan dengan suasana yang menyegarkan dan pemandangan yang sungguh mempersona. Betula lah apa kata mereka semua. Dari mata jatuh ke hati. Sungguh indah kejadian ciptaan yang Esa. Walaupun hanya sekadar sepohon kayu jauh dibendang sawah, namun ia adalah suatu pemandangan yang sungguh mengujakan. Luas mata memandang luas lagi jiwa yang merasa. Sungguh seronok hati ini setiap kali melalui jalan yang damai ini.

hari jumaat hari yang indah

Kredit : Facebook Ustaz Azhar Idrus ( Original )

Continue reading

Isteri Minta Cerai

Assalamualaikum dan Salam Sejahteracerai

Aku : Siapa jantan tu?

Isteri : Emmm..aaaaa…

Aku : Saya tanya siapa jantan tu?

Isteri : Kekasih lama…

Aku : Ooo kekasih lama… Lama mana dah buat kerja macam ni?

Isteri : Emmm… Emmmmm…

Aku : Berapa lama dah buat kerja macam ni??? Tengking aku sepontan.

Isteri : Emm dah dua bulan.

Aku : Baik, sekarang pilih mana satu yang menjadi pilihan awak. Saya atau jantan tu?

Continue reading