Tag Archives: pengalaman pertama

Pengalaman Pertama Datang Kuala Lumpur

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera.

Pengalaman Pertama Datang Kuala Lumpur memang menyakitkan hati. Sejak besar, ni baru pertama kali datang Kuala Lumpur. Pemandangannya dah tak sama macam dalam filem P. Ramlee. Filem yang hitam puteh tu la. Yang waktu panasnya boleh bermain kat taman tu.

Pengalaman Pertama Datang Kuala LumpurGambar : Google Images

Continue reading

Pengalaman Pertama Menjadi Cikgu

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Pengalaman pertama menjadi cikgu kepada 30 orang pelajar MRSM Kuala Berang sangat mengujakan. Sebelum aku cerita lebih panjang lagi, aku nak ucapkan jutaan terima kasih kepada komen mereka yang terlibat di artikel yang bertajuk Doakan Aku Berjaya. Terharu sangat dengan komen-komen korang semua. Terima kasih kepada semua yang terlibat.

pengalaman pertama menjadi cikguSemuanya cun dan kacak belaka…

Continue reading

Doakan Aku Berjaya

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Doakan aku berjaya esok…

Itulah tajuk artikel untuk malam ni. Ada banyak lagi perkara yang tertunggak yang hendak aku kongsikan dengan korang semua. Tapi belum ada luang waktu percuma untuk aku siarkannya. InsyaAllah esok lusa aku siarkan. Dan aku rasa ia sesuatu yang menarik yang patut aku kongsikan. Aku rasalah. Korang rasa pulak tak tahu macam mana. Hehe.

doalan aku berjaya esok

Kecik kan gambar ni….

Continue reading

Blogger Yang Berani Untuk Berjaya

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Keberanian dalam kehidupan ini mencakupi pelbagai aspek yang bergantung kepada keadaan sekeliling, pandangan masyarakat, kesan yang bakal kita perolehi, kebolehterimaan seseorang pada tindakan kita dan sebagainya lagi. Keberanian yang hakiki adalah keberanian yang lahir dari hati. Bukan keberanian yang dipaksa rela. Bukan juga keberanian yang membuta tuli yang mana sekaligus akan membinasakan maruah diri sendiri.

blogger yang berani untuk berjayaJangan takut untuk berani mencuba…

Continue reading

Pengalaman Pertama

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Pengalaman pertama. Pengalaman membawa maksud sesuatu perkara yang telah dialami, dirasai, ditempuhi dan sebagainya lagi. Pengalaman pertama menggambarkan sesuatu perkara yang telah terjadi dalam hidup seseorang untuk pertama kalinya. Pengalaman yang mana ia belum merasai kesan dan akibat daripada sesuatu perkara yang akan dilakukannya.

pengalaman pertama jelingan mataPengalaman pertama aku ditenun.
Gambar : Google Images

Continue reading