Tag Archives: perumpamaan

10 Perkara Baik Ingin Aku Kongsikan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Beberapa hari lagi umat Islam akan menyambut hari raya yang penuh warna warninya. Hari yang paling dinanti oleh setiap insan yang bergelar budak kecil. Beberapa hari lagi nak raya, mereka semua dah sibuk tentang kelengkapan baju raya. Mungkin tergolong dalam 10 perkara baik sempena menyambut hari raya ni. Songkok, sampin, kasut, selipar, beg duit baru dan sebaginya lagi. Sungguh meriah kehidupan si anak bila menyambut tibanya Syawal.

10 perkara baik tentang ketupat

Continue reading

Hina Sangat Ke Lalat Dalam Kehidupan Seharian?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Hina sangat ke lalat dalam kehidupan seharian? Lalat merupakan sejenis serangga yang sentiasa menjadi buruan setiap kali ia singgah di atas makanan yang terhidang. Sejarah telah membuktikan bahawasanya kehadiran lalat dalam kehidupan seharian kita sangatlah unik. Tak semua serangga terbang yang mempunyai kelebihan sepertimana lalat miliki.

lalat dalam kehidupan seharian

Kredit : Google Images

Continue reading

Pendapatan Ke 16 Dari Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah. Syukur ke hadrat ilahi di atas segala nikmat dan rezeki yang telah diberikan. Kelmarin aku dapat duit dari program Jobdirumah. Sepanjang bulan Jun 2013, langsung tak dapat komisen dari program Jobdirumah. Bukan rezeki nak buat macam mana. Apa yang penting, teruskan berusaha dan jangan sesekali mudah putus asa. Walaupun hakikatnya korang sekarang tengah berputus asa, tapi jangan tunjukkan kekecewaan korang tu yer.

pendapatan ke 16 dari jobdirumah

Kredit : Google Images

Continue reading