Tag Archives: rakan blogger pondok kecil

Pendapatan Ke 16 Dari Jobdirumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Alhamdulillah. Syukur ke hadrat ilahi di atas segala nikmat dan rezeki yang telah diberikan. Kelmarin aku dapat duit dari program Jobdirumah. Sepanjang bulan Jun 2013, langsung tak dapat komisen dari program Jobdirumah. Bukan rezeki nak buat macam mana. Apa yang penting, teruskan berusaha dan jangan sesekali mudah putus asa. Walaupun hakikatnya korang sekarang tengah berputus asa, tapi jangan tunjukkan kekecewaan korang tu yer.

pendapatan ke 16 dari jobdirumah

Kredit : Google Images

Continue reading

Komen Ada Had Jugak Ke?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Mencari semangat untuk menulis blog adalah perkara yang agak sukar. Ditambah pula keadaan dan suasana sekeliling yang agak menyuramkan. Namun disebabkan matlamat dan impian bersama Pondok Kecil masih belum berjaya lagi, terpaksalah kuatkan semangat. Itu belum masuk bab mencari idea lagi. Bukan selalu kita dapat idea mencurah-curah. Kan? Kadang-kadang ada masanya idea tu kering. Nak tak nak, kena ikhtiarkan sesuatu. Kalau tak, tiada artikel la untuk hari ni.

komen

Gambar sekadar hiasan sahaja.

Continue reading

Cara Buat Akaun Paypal

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Paypal merupakan perniagaan e-dagang global yang mana membenarkan pembayaran dan pemindahan wang boleh dibuat melalui Internet. Transaksi wang dalam talian adalah sebagai alternatif elektronik untuk pembayaran melalui kaedah kertas cek dan kiriman wang. Cara untuk membuat akaun paypal tidak merumitkan sepertimana sangkaan beberapa pihak yang menyatakan akaun paypal sukar untuk dibuat. Kebanyakan negara di Malaysia telah mengiktiraf penggunaan akaun paypal.

cara buat akaun paypal

Continue reading

Aku Naik Kayap Vs Ombak Rindu

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Beberapa hari yang lalu, aku rasa semacam jer badan aku ni. Rasa lenguh, sengal di bahu, lengan dan dada sebelah kiri semakin hari semakin kuat terasa. Perasaan bimbang selalu menyelubungi jiwa aku setiap kali rasa sengal datang menyerang. Walaupun sengalnya tak kuat sangat dan masih mampu buat muka selamber, namun perasaan ingin tahu begitu mendalam sekali. Haha. Sehinggalah petang semalam ada tompok-tompok kemerahan mula timbul di bahagian dada. Aku perasan pun sebab gatal jer.

Kayap

Continue reading

2012 Tahunku Yang Kacak

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

2012 tahunku yang kacak. Tajuk artikel ini adalah sebagai penyertaan untuk contest rakan blogger, spudinpunya dot com. Contest yang sungguh unik kerana terpaksa diolah jalan cerita berpandukan kepada tajuk yang diberi. Apakah pengisian yang terdapat dalam hidup aku untuk tahun 2012 ni? Sebelum memulakan penulisan artikel ni, aku merenun dan mengimbas kembali apakah perkara yang bermanfaat yang berlaku dalam hidup aku sepanjang tahun 2012 ni. Sepanjang tahun 2012 ni, tiada yang paling berharga melainkan wujudnya blog pondok kecil. Selebihnya adalah perkara biasa sahaja yang berlaku sepertimana tahun-tahun sebelumnya.

2012 tahunku yang kacak

Kredit : Facebook Ustaz Azhar Idrus

Continue reading