Tender Kerajaan Susah Dapat Ekk?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Hampir sebulan aku menjadi seorang blogger sepenuh masa. Tiada hari yang istimewa disepanjang tempoh tersebut. Cukup istimewa dengan menghabiskan masa termenun sana dan termenun sini. Sekali sekala menadah tangan agar ada habuan yang datang menimpa.

Tender Kerajaan Susah Dapat Ekk???

Bertuahnya kalau setiap hari ada yang bagi Chipsmore…

Kadang kala aku terasa untuk lebih serius dengan apa yang aku ada sekarang ni. Nak buat lebih lagi daripada biasa. Walaupun begitu, angan-angan yang dibina tersusun kemas tanpa berganjak sedikit pun.

Apa yang aku bimbangkan, lambat laun angan-angan itu akan berhabuk. Dan berterbangan dilangit biru bersama-sama impian yang bakal terbina. Haha. Dan hari ni aku terasa macam berkenan sangat dengan “Panduan Memenangi Perolehan Kerajaan”.

Ok. Malas sembang panjang hari ni. Malas konar sana dan konar sini. Terus kepada isi penting.

Panduan Memenangi Perolehan @ Tender Kerajaan

Apa dia Panduan Memenangi Perolehan Kerajaan ni???

Panduan ini telah direka khas oleh saudara Khairul Nizam Bakar. Beliau merupakan seorang manusia yang aku fikirkan “sangat genius”. Berpengalaman luas dalam mengurus, mengendali dan menilai perolehan kerajaan menyebabkan beliau sedar akan kepentingan menerbitkan panduan ini.

” Sepanjang lebih 10 tahun ini, saya terlibat dalam lebih 250 perolehan kerajaan sama ada secara panjar wang runcit, pembelian terus, kontrak pusat, sebutharga dan tender. Jika dinilai dalam jumlah ringgit pula projek-projek yang telah saya uruskan dan nilai melebihi RM 700 juta. Saya juga telah menilai beratus-ratus dokumen cadangan teknikal dan kewangan dari penyebutharga/penender sepanjang tempoh tersebut.”

~ Khairul Nizam Bakar

panduan tender kerajaanPanduan berkaitan dengan perolehan kerajaan yang dikeluarkan ini adalah semata-mata untuk berkongsi tips yang diyakini dapat membantu golongan usahawan dan kontraktor dalam persaingan untuk merebut sebut harga, tender kerajaan, rundingan terus ataupun sebagainya lagi yang diklasifikasikan sebagai Perolehan Kerajaan.

Tidak dinafikan, golongan kontraktor yang masih baru dalam bidang ini agak terumbang ambing untuk bersaing dengan mereka yang berpengalaman luas dan telah menjalin hubungan baik dalam sektor kerajaan.

Pendek kata, ikan jerung mana nak bersaing dengan kita si ikan bilis ni.

Sebegitulah perumpamaan yang dapat aku simpulkan. Dan situasi sebagaimana pernyataan diatas hanya akan dirasai oleh mereka yang telah berkecimpung dalam dunia bisnes.

Ada syarikat, tetapi belum daftar SSM itu tidak dikira. Nak main sebut harga, nak main tender kerajaan, nak libatkan diri dengan urus niaga kerajaan, korang kena ada syaratnya. Paling ringkas korang mesti daftar SSM, ada akaun bank semasa, daftar ePerolehan & Lesen Kewangan.

Ada perkara tu, barulah korang layak untuk bersaing dengan ikan jerung yang besar lagi tajam giginya. Kalau tak ada, korang fikirlah sendiri. Haha.

Andaikata korang tak faham apa itu kontrak kerajaan, perolehan kerajaan, tender kerajaan, jangan segan silu klik pautan dibawah ni. Lepas tu, download video yang telah disediakan. Khas untuk korang semua.

~~~> Panduan Memenangi Perolehan Kerajaan

tender kerajaan

Nah… Sila download dengan penuh kasih dan sayangnya.

Kenapa aku perlukan eBook ni???

  1. Sebabnya aku ingin membuka perniagaan dan rancangan perniagaan yang diperlukan disediakan di dalam panduan ni.
  2. Aku teringin sangat untuk menyusur masuk dan berurusan dengan pihak kerajaan. Tambah-tambah lagi berkaitan dengan sebutharga kerajaan dan tender kerajaan. Dapat lubang tu, boleh la bernafas dengan lega sikit.
  3. Aku tak nak gagal dalam perolehan sebutharga kerajaan. Kalau boleh, cubaan pertama terus berjaya agar hari-hari yang dihitungkan akan dipenuhi dengan seri dan keceriaannya.
  4. Apabila dah menanam niat untuk berurusan dengan pihak kerajaan, aku harus belajar dan mengetahui selok belok ePerolehan dan eBidding. Dan yang paling menarik, dalam panduan ini ada bahagian tu.
  5. Last sekali, aku nak tambah ilmu pengetahuan dalam perolehan kerajaan. Salah ke?
  6. Dah tak ada dah.

Dipendekkan cerita…

Aku tak sempat nak kongsikan semua. Apa kata korang baca sendiri. Yang tak minat dan yang berminat boleh klik pautan dibawah ni.

~~~> Panduan Memenangi Perolehan Kerajaan

Macam selalu. Baca, fahami dan praktiskan.

p/s : Selamat membaca dan semoga terhibur hendaknya.

38 thoughts on “Tender Kerajaan Susah Dapat Ekk?

  1. Inspirasi Huda

    Kontraktor kecil dan baharu perlu banyak lagi pendedahan dan strategi dalam urusan untuk mendapatkan tender. Kontraktor kecil yang berjiwa besar adalah lebih baik dari kontraktor yang guna kabel. Dengan pendedahan dan ebook di atas insya-Allah dapat membantu.
    Inspirasi Huda recently posted..Ada apa dengan hati?My Profile

    Reply
    1. hafizul Post author

      Hehe..terima kasih..yup..dah jadi blogger full time dah.. Cuma sekarang ni banyak duk saje jahhh.. Tak ada mood nak buat kerja blogging..haha

      Reply
    1. hafizul Post author

      Hahaha..tapi jangan nampak sangat sudah la..sekarang macam-macam boleh jadi..maklum aje la.. main tender ni nak kena berhati2 selalu…

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge