Undilah Saya

Assalamalaikum dan Salam Sejahtera.

Suasana pilihanraya semakin hangat sekarang ini. Menjelang tarikh 5 Mei 2013, berbagai kempen, poster, bendera, banner dan lain-lain lagi yang berkaitan dengan pilihanraya sedang hangat di persembahkan. Ceramah sana sini kedengaran. Ada yang baik untuk kita hayati dan ada yang kurang baik untuk kita hayati. Namun semua itu terpulang pada pandangan dan keputusan masing-masing. Pilihan kita akan menentukan masa depan negara. Siapa pun yang bakal menjuarai PRU 13, kita tetap dengan rutin harian juga. Tetap kena carikan nafkah untuk keluarga kita. Untuk perut kita. Kan?

Jadi, bab pilihanraya aku sikit pun tak masuk campur. Aku hanya menjadi pemerhati jer. Sampai masa untuk pangkah memangkah, aku pangkah jer yang mana terdetik dihati waktu tu. Haha. Adil kan macam tu. Undi adalah hak kita. Apa pun kita nak buat, orang lain tak leh nak kata apa. Lagipun undikan rahsia. Rahsia manusia tiada tandingan dengan rahsia Allah. Kadang-kadang rahsia manusia hanya di mulut sahaja. Jadi, renung-renungkan dan selamat beramal. Haha.

Untuk artikel undilah saya, aku sebenarnya ada sedikit hal yang berkaitan dengan pertolongan korang semua. Kan tolong menolong itu amalan mulia. Ini masa, korang tolong aku. Lain masa, aku pula tolong korang. Bak kata pepatah, kita memberi orang merasa. Kita berbudi orang berbahasa. Ok aku straight to the point yer. Aku tahu kalau dah aku start merapu ni sampai 1000 patah perkataan pun aku boleh tulis. Kan nanti ada yang jemu pulak dengan celoteh aku tu. Haha.

Ok go straight to the point.

Hari ni baru ada masa nak online lama-lama. Hari ni juga aku bukak Facebook. Hari ni juga aku baru tahu yang saudara Denaihati ada anjurkan contest yang bertajuk Review Blog Paling Popular. Beberapa minggu yang lepas, Denaihati ada buka tawaran. Blog yang berstatus PR2 boleh buat review blog dan hantar kepada beliau untuk dimasukkan ke laman denaihati dot com. Jadi aku buat la. Dan akhirnya review blog Pondok Kecil berjaya masuk ke halaman blog denaihati dot com.

Dan hari ni merupakan hari terakhir untuk contest anjuran Denaihati tu. Dan hari ni adalah hari untuk aku raih undi sebanyak mungkin sebelum jam 11.59pm. Tak kan aku nak buat promosi ke seluruh pelusuk Jerteh ni. Itu tak logik sebab aku bukannya orang besar. Aku hanya orang kebanyakan yang meraih simpati dari korang semua. Dari pembaca blog Pondok Kecil. Aku tahu aku tak punyai rakan taulan yang ramai. Tapi aku tahu aku punyai rakan pembaca yang ramai. Jadi, tak ada silapnya kalau aku raihkan undi di halaman blog Pondok Kecil sahaja.

Sekurang-kurangnya tak ada yang menyampah tengok muka aku yang tak hensem ni.

Ok selepas korang baca artikel ini, aku harap korang ada la sedikit rasa simpati. Sedikit rasa tolong menolong. Dan sedikit rasa kasih sayang. Apa yang aku nak korang lakukan, korang semua klik link yang ada dibawah ni. Tak banyak cuma satu link sahaja. Dan apa yang korang harus lakukan pun tak banyak. Hanya lakukan 3 perkara mudah untuk blog Pondok Kecil.

3 perkara itu adalah :-

  1. Komen Artikel (komen yang kurang dari 5 perkataan akan di delete jadi pastikan komen mesti lebih dari 5 perkataan)
  2. ReTweet Artikel
  3. Klik Butang G+ Artikel

Tak susah kan? Kalau korang nak mudah, korang copy jer contoh komen yang aku tulis ni. “Saya doakan blog Pondok Kecil berjaya dalam contest ini” Senang kan? Copy kemudian paste jer. Hahaha. Alamak lupa nak bagi link artikel undian tu. Ada kat bawah ni yer.

Undilah Pondok Kecil jika korang fikir Pondok Kecil layak untuk menang.

Jadi sekali lagi, aku nak nyatakan. Pertolongan korang semua bakal mencetuskan satu kemungkinan dalam kehidupan Pondok Kecil. Jasa baik dan simpati korang juga yang akan menguatkan lagi semangat aku untuk terus bersama blog Pondok Kecil. Aku tahu aku tak ada banyak masa nak raih undi korang semua. Aku hanya ada beberapa jam sahaja. Aku tahu semua peserta yang lain, ada yang dan sampai 357 klik G+. Itu tak mustahil untuk aku capai sekiranya korang semua sudi menolong aku.

Aku tak mampu nak kumpulkan jumlah retweet dan G+ dalam beberapa jam. Tapi korang semua boleh lakukan. Aku hanya mampu minta simpati dari korang semua. Itupun kalau ada yang rasa simpati la. Oleh itu, aku selaku pengasas blog pondok kecil, menjemput korang semua untuk sama-sama menyokong blog Pondok Kecil untuk menjuarai contest ini. Setiap komen dan setiap klik dari korang semua sangatlah aku hargai. Berilah aku peluang untuk merasai nikmat kemenangan untuk contest anjuran Denaihati ni.

Akhir kata, aku nak ucapkan. Terima kasih diatas pertolongan korang semua. Apa yang korang lakukan hari ni, tak mustahil aku akan lakukan juga satu masa nanti.

p/s : Maaf kalau ada yang mengaggap artikel ni menjengkelkan. Sebab aku tak tau nak buat apa lagi. Ni jer yang aku tahu lakukan untuk contest review blog paling popular.

This entry was posted in Giveaway on by .

About hafizul

Seorang blogger sepenuh masa yang mempunyai semangat tinggi untuk berjaya dalam dunia blogging. Menceritakan kisah-kisah kehidupan yang tidak akan basi dan sentiasa menjadi kenang-kenangan yang abadi.

42 thoughts on “Undilah Saya

    1. hafizul Post author

      Saya tahu en titan tak suka bila ada keyword undi..haha..jadi, terpulanglah…nak undi ke tidak..kerana undian itu rahsia,..haha

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge