Ya. Hari Ini Hati Merasa Riang Gembira.

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

“Ayanggg… Hati abang merasa riang gembira hari ni…”
“Petang nanti kita makan Pizza Tasha yer… Abang belanja…”

Ya. Hari ini hati merasa riang gembira. Kenapa?

hati riang gembira

Sekadar gambar hiasan : Google Images

Haha. Hari ni aku merasakan akulah insan yang paling gembira sekali. Dan mood kerja hari ni telah melonjak kepada 200%. Satu perubahan besar dalam hidup aku untuk tempoh hari ini sahaja. Esok lusa mungkin turun atau mungkin naik dengan lebih dasyat lagi. Apa-apa pun, aku sentiasa mengharapkan akan ada kejutan yang paling mengejutkan dalam hari-hari yang masih berbaki ini.

Insan pertama yang aku akan kongsikan kegembiraan macam ni ialah isteri tercinta. Kedua dan seterusnya mereka yang ada kaitan dengan kejayaan aku pada hari ini. Mak cik beg besar, aku tak leh usik dah. Itu semua dah dimonopoli oleh lelaki kacak yang ego dari Banting tu. Haha.

Jangan marah yer. Gurau aje. Tak kan korang sanggup merosakkan emosi gembira yang jarang-jarang sekali aku rasai seperti hari ni. Tak sanggup kan? Jadi, untuk itu biarlah aku dengan kegembiraan yang sangat teruja ni.

Ok. Kenapa aku merasa sangat gembira hari ni?

Tiada sebab lain. Hanya satu sebab aje. Aku dapat komisen pertama klikjer dot com. Kegembiraan ini lebih teruja lagi disebabkan oleh :

  1. Dah lama sangat aku nak merasa duit komisen klikjer ni. Berbulan lamanya aku pendam rasa itu.
  2. Esok cukup sebulan. Masa yang diambil untuk mendapatkan komisen seperti ini. Satu tempoh masa yang paling singkat yang pernah dilakukan.
  3. Berbekalkan dua artikel promosi itu panduan dari laman klikjer, hasilnya dapat dirasai sepertimana hari ini.
  4. Bab promosi. Aku akui. Aku tersangat kurang promosi itu panduan. Hanya tulis dan amalkan TEKNIK ASAS SEO dan biarkan ia di laman tersebut. Hasilnya, kegembiraan yang sangat mengujakan sepertimana yang dapat aku rasai hari ini.
  5. Teknik penulisan, jiwa dan umpan yang menggoda. Ya. Aku akui dengan jujurnya. Aku memang tak mahir sangat bab penulisan  dengan jiwa dan diselitkan pula dengan umpan yang menggoda. Tapi hasilnya dapatlah aku rasai sepertimana gembiranya aku pada hari ini.
  6. Cukup dah tu. Kalau banyak nanti kan korang cakap aku riak dan takabur pula.

hati riang gembira

Ok. Leh la beli Pizza petang ni….

Rumusan daripada kegembiraan yang dirasai hari ini :

  1. Tempoh matang usia blog. Ya. Aku kena tanam dalam-dalam dan ini merupakan prinsip aku sendiri. Usia blog lebih 6 bulan, aku dah anggap blog tu dah matang dan mampu menjana RM1 dari blog.
  2. Traffik blog. Yang ni, aku memang cakap terus terang. Blog aku tu, tak sampai 50 pelawat dalam sehari. Pukul rata dalam 30 pelawat aje dalam sehari. Biasalah. Blog tu memang jarang sangat-sangat aku promosi.
  3. Penulisan. Dalam bab menjual ni, kita kena mahirkan diri dengan teknik penulisan yang baik. Walaupun bukan pakai bahasa melayu baku, tetapi teknik penulisan itu mampu mewujudkan kepercayaan di hati pembaca, itu dah cukup baik. Cer tengok orang Pakistan jual karpet, nak cakap bahasa Melayu baku pun tak mahir. Tapi kenapa mak kita sanggup beli itu karpet? Tiada sebab lain lagi melainkan kepercayaan.
  4. Dah tak ada dah. Banyak-banyak korang cakap aku ni macam-macam pula. Cakap tak serupa bikin la. Apa lah.

statistik blog

Traffic blog.. Buktinya kalau korang tak percaya.

Dan kalau korang kata, susah nak jadi agen affiliate, aku tempis dengan sekeras-kerasnya. Susah bila korang set dalam kepala. Tapi cer set dalam kepala itu perkataan senang. Maka, senang lah jadinya. Ok. Aku sendiri pun bukan selalu berjaya dapat duit menjadi agen affiliate ni.

Ada ketika, dapat. Ada ketika satu sen pun tak ada. Tapi aku tak kesah la. Sebabnya aku bukan pakar dan otai affiliate. Aku hanya insan biasa yang lemah dan tak terdaya menahan suratan takdir.

Sebab tu, komisen Jobdirumah jarang-jarang sangat aku dapat tahun ni. Ya. Sekali lagi aku tegaskan. Aku bukan otai dan pakar dalam bab ni. Korang boleh dapat lebih kegembiraan daripada apa yang aku dapat hari ni. Kan?

p/s : Selamat membaca dan semoga terhibur hendaknya.

40 thoughts on “Ya. Hari Ini Hati Merasa Riang Gembira.

    1. hafizul Post author

      Emm kat sini mana ada lagi bro..tu pasal tak leh nak try lagi..haha..rasanya la saya tak jumpa pun lagi gerai jual pizza ramly kat jerteh ni..emmm sedihnya..haha

      Reply
            1. hafizul Post author

              Haha..tu la pasal..sama sibuk encik masa dengan encik titan..emm memang jauh di lubuk hati..kalau boleh, hari ni pun nak turun banting..tapi sayang..helikopter sedang dibaiki..hahahaha

              Reply
    1. hafizul Post author

      Haha..dari masa ke semasa, memang kena belajar bab penulisan yang meleleh tu..dari situ lah ia akan menjamin kebahagian dalam bab buat duit online ni..hehe..terima kasih bro atas pandangan yang diberikan..

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge