10 Minit Pun Dah Cukup Sebenarnya

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Ok. Sepuluh minit pun dah cukup sebenarnya.

Aku ada masa 10 minit sahaja ni untuk menulis. Apa yang sempat aku tulis, itulah yang akan korang baca. Sepuluh minit masa yang ada ni sebenarnya sangat lama. Jika kita holdkan dulu jam itu daripada berdetik.

jam dinding

Sekadar Hiasan

Continue reading

Kiter Sayang Mak!!!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Mak adalah anugerah yang tidak ternilai dalam kehidupan kita. Mak adalah segala-galanya untuk kita. Mak itu adanya sorang. Tak ada dua dan tiga. Mak itu harta yang sangat bernilai dan tiada tandingannya.

Satu.. Kasih nan abadi…
Tiada tandingi…
Dia yang satu…
Dua… Sayang berpanjangan…
Membawa ke syurga kasihnya ibu…

Sekadar hiasan : Google Images

Sekadar hiasan : Google Images

Continue reading

Teknik Kiraan GST Microsoft Excel

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Teknik kiraan GST Microsoft Excel…

Ramai yang belum tahu sebenarnya. Ramai juga yang buat-buat tahu. Tetapi bila nak buat kiraan, mula la termenun sana. Termenun sini. Bermula la adegan menggaru kepala yang tak berapa nak gatal tu.

Kan?

gst

Sekadar hiasan : Google images

Continue reading

Bukan Senang Didik Anak

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Anak merupakan anugerah yang terindah dalam kehidupan berumahtangga. Nikmat yang tak mampu dan tak patut dipersiakan oleh pasangan yang telah berkahwin. Ia juga merupakan nikmat yang senantiasa ditunggu-tunggu oleh mereka yang belum mempunyai cahaya mata walaupun telah berkahwin hampir 6 tahun lamanya.

Continue reading