Akhirnya… Terputus Jua Cinta Terlarang Itu

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Bulan puasa merupakan bulan untuk mengeratkan silaturahim diantara satu sama lain. Bulan puasa adalah bulan untuk mendidik hawa nafsu supaya tidak terjebak daripada melakukan perkara yang boleh membatalkan puasa dan juga perkara yang boleh mengurangkan pahala puasa.

ikatan-silaturahim

Sekadar hiasan : Google images

Continue reading

Bawa Anak Ke Tempat Kerja

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Bawa anak ke tempat kerja bukanlah satu tindakan yang wajar sekiranya usia anak masih belum cukup matang untuk mengerti apakah itu yang dinamakan “tempat kerja”. Hari ni bawa anak ke tempat kerja semata-mata untuk memberi peluang kepada isteri membeli beberapa barang keperluan.

bawa anak ke tempat kerja

Sekadar hiasan : Google images

Continue reading

Cerita Tentang Isteri Pondok Kecil

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Raya dah tak lama lagi dah. Rata-rata kenalan mahupun kawan rapat sedang syok berkempen sekarang ni. Kempen sana, kempen sini. Sampai ada yang lupa diri. Berhenti dari kerja sebagai penjawat awam dan upgrade diri menjadi peniaga. Syabas! Anjakan paradigma yang jarang-jarang dimiliki oleh manusia biasa.

positif word

Sekadar hiasan : Google images

Continue reading

Isteri Jadi Kuli Sampai Takut Nak Kawin

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Isteri jadi kuli sampai takut nak kawin???

Kamon beb…. Ini tahun 2016 dah. Tak lama lagi tahun 2020. Apa yang korang takut sangat jadi kuli selepas kawin? Seronok apa jadi kuli selepas kawin. Nanti aku ceritakan kelebihan dan keseronokan menjadi seorang isteri.

perempuan-jingga

Sekadar hiasan : Google images

Continue reading

Suka Tidur Lepas Sahur

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Awak… Macam mana nak buat ekk. Kite ada masalah yang agak menghantui jiwa dan perasaan. Suka tidur lepas sahur. Kadang-kadang tak sempat tunggu waktu subuh, dah pun terlena dengan jayanya.

suka tidur

Sekadar hiasan : Google images

Continue reading